HR-HUP: INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI -Financijsko-poslovne usluge HUP: INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI U OŽUJKU SMANJEN HUP: INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI U OŽUJKU SMANJEN Vrijednost Hrvatskog indeksa poslovne optimističnosti
(IPO) izračunatog u ožujku iznosi 51,9, dok je u veljači taj indeks iznosio 52,3, što pokazuje određeno smanjenje poslovne optimističnosti poduzetnika, objavila je Hrvatska udruga poslodavaca (HUP). Veliki poduzetnici i dalje su optimističniji od malih i srednjih, a glavni faktori smetnje i dalje su visoke kamatne stope, porezna politika, korupcija i nedostatak potražnje. U anketi je zabilježen i lagani porast nezadovoljstva poduzetnika porastom cijene rada, tečajem kune i inflacijom, koji su ipak, prema mišljenju poduzetnika, još uvijek među manjim faktorima smetnje. U petoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a sudjelovalo je oko 50 tvrtki, od čega polovica malih i srednji, a polovica velikih. IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za nadolazeće razdoblje i stoga dobar predskazatelj osnovnih makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do sto, tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika raznim aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije. Pritom nije
HUP: INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI U OŽUJKU SMANJEN
Vrijednost Hrvatskog indeksa poslovne optimističnosti (IPO)
izračunatog u ožujku iznosi 51,9, dok je u veljači taj indeks
iznosio 52,3, što pokazuje određeno smanjenje poslovne
optimističnosti poduzetnika, objavila je Hrvatska udruga
poslodavaca (HUP).
Veliki poduzetnici i dalje su optimističniji od malih i srednjih, a
glavni faktori smetnje i dalje su visoke kamatne stope, porezna
politika, korupcija i nedostatak potražnje.
U anketi je zabilježen i lagani porast nezadovoljstva poduzetnika
porastom cijene rada, tečajem kune i inflacijom, koji su ipak,
prema mišljenju poduzetnika, još uvijek među manjim faktorima
smetnje.
U petoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a sudjelovalo je
oko 50 tvrtki, od čega polovica malih i srednji, a polovica
velikih.
IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za
nadolazeće razdoblje i stoga dobar predskazatelj osnovnih
makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do
sto, tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika raznim
aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije. Pritom nije
bitan njegov apsolutni iznos, nego odnos prema ranijim
vrijednostima. Njegovo računanje omogućuje ulagačima da prije
objavljivanja službenih statističkih pokazatelja dobiju uvid u
mogućnosti i perspektive tržišta te o poduzetničkim stavovima i
očekivanjima.