ZAGREB, 14. veljače (Hina) - Vrijednost indeksa poslovne optimističnosti (IPO) u Hrvatskoj za veljači iznosi 52,3 boda, a njegov porast u odnosu na siječanj kada je iznosio 48,2, rezultat je povećanja optimističnosti kako malih i
srednjih, tako i velikih tvrtki, objavila je Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).
ZAGREB, 14. veljače (Hina) - Vrijednost indeksa poslovne
optimističnosti (IPO) u Hrvatskoj za veljači iznosi 52,3 boda, a
njegov porast u odnosu na siječanj kada je iznosio 48,2, rezultat je
povećanja optimističnosti kako malih i srednjih, tako i velikih
tvrtki, objavila je Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).#L#
No, veliki poduzetnici optimističniji su od malih i srednjih. Mala
i srednja poduzeća u odnosu na siječanj povećala su svoju procjenu
optimističnosti za 3,3 boda (sa 46 na 49,3), dok su veliki
poduzetnici povećali svoju poslovnu optimističnost za 4,9 bodova
(sa 50,4 na 55,3).
U četvrtoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a sudjelovalo
je oko 40 tvrtki, od čega polovica malih i srednjih, a polovica
velikih.
Najveći faktori smetnje poslovnoj optimističnosti su po
rezultatima ankete, kao i u studenom i prosincu lani te siječnju ove
godine, visoke kamatne stope, nedostatak potražnje, porezna
politika i korupcija. Naročito zabrinjava nastavak rasta
percepcije potražnje kao faktora smetnje, ističu u HUP-u.
Najmanjim faktorima smetnje anketirani poslodavci smatraju tečaj
kune, inflaciju i jaku konkurenciju, dok su porast cijene rada i
nemogućnost dobijanja kredita u sredini ljestvice faktora
smetnji.
IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za
nadolazeće razdoblje i stoga dobar predkazatelj osnovnih
makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do
sto, tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika raznim
aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije. Pritom nije
bitan njegov apsolutni iznos, nego odnos prema ranijim
vrijednostima.
(Hina) rub ds