NEW YORK, 21. veljače (Hina/Reuters) - U mnoštvu noviteta kojima automobilska industrija pokušava pronaći nove kupce sustav telematic mogao bi označiti revoluciju u prodaju vozila.Zamislite sliku - vozite se autocestom prema moru,
slušate vijesti, izvještaj sa burze, rezultate nogometnog kola, šaljete e-mail u svoj ured, dok vaš klinac na zadnjem sjedalu igra "Tomb Raider", a supruga gleda film na jednom od 100 programa. Dobrodošli u novi svijet suvremene "High-tech" tehnologije u automobilima. Televizijska serija i "crna zvijer" koja govori "Knight Rider" uskoro bi mogla postati stvarnost. Napredak tehnologije, razvoj komunikacijskih sustava i satelita pretvorit će vaše "limene ljubimce" u veliki kompjuter ili pak disko na kotačima. Cijeli paket, poznatiji kao telematics, ušao je u novi krug razvoja ovoga mjeseca kada je General Motors' OnStar servis sklopio savez sa Fidelity Investments kako bi vozačima omogućio što više informacija sa burze i priliku da transakciju obave iz vozila. Amerikanci godišnje provedu više od 26 milijardi sati za volanom, a čak 60-80 posto svih razgovora sa mobilnih telefona obavlja se u prometu. Međutim, kako 20-tak američkih saveznih država priprema zakone koji će zabraniti korištenje mobitela u vožnji, svaka inovacija koja će osigurati da vozači drže obje ruke na volanu i
NEW YORK, 21. veljače (Hina/Reuters) - U mnoštvu noviteta kojima
automobilska industrija pokušava pronaći nove kupce sustav
telematic mogao bi označiti revoluciju u prodaju vozila.
Zamislite sliku - vozite se autocestom prema moru, slušate vijesti,
izvještaj sa burze, rezultate nogometnog kola, šaljete e-mail u
svoj ured, dok vaš klinac na zadnjem sjedalu igra "Tomb Raider", a
supruga gleda film na jednom od 100 programa. Dobrodošli u novi
svijet suvremene "High-tech" tehnologije u automobilima.
Televizijska serija i "crna zvijer" koja govori "Knight Rider"
uskoro bi mogla postati stvarnost. Napredak tehnologije, razvoj
komunikacijskih sustava i satelita pretvorit će vaše "limene
ljubimce" u veliki kompjuter ili pak disko na kotačima.
Cijeli paket, poznatiji kao telematics, ušao je u novi krug razvoja
ovoga mjeseca kada je General Motors' OnStar servis sklopio savez
sa Fidelity Investments kako bi vozačima omogućio što više
informacija sa burze i priliku da transakciju obave iz vozila.
Amerikanci godišnje provedu više od 26 milijardi sati za volanom, a
čak 60-80 posto svih razgovora sa mobilnih telefona obavlja se u
prometu. Međutim, kako 20-tak američkih saveznih država priprema
zakone koji će zabraniti korištenje mobitela u vožnji, svaka
inovacija koja će osigurati da vozači drže obje ruke na volanu i
pogled na cestu je dobrodošla.
Prema predviđanjima analitičara Saula Rubina vrijednost
"telematicsa" na tržištu će u idućih deset godina porasti sa 4.2 na
47.2 milijarde dolara. GM svoj je OnStar sustav za praćenje ugradio
u milijun vozila, a ima ponude za suradnju od giganta kao što su
Toyota i Honda. Prošloga je tjedna primjerice policija u San
Franciscu razriješila otmicu jedne djevojčice koristeći OnStar
sustav, što se odmah osjetilo na tržištu. "Tko zna gdje je kraj i što
je sljedeće," upitao se Chet Huber predsjednik GM OnStar-a.
(Hina) dl dl