BRUXELLES, 20. veljače (Hina/STA) - Cijene novih automobila prije oporezivanja u zemljama Europske unije (EU) najviše su u Velikoj Britaniji, a najniže u Finskoj, Španjolskoj i Nizozemskoj, pokazuju analiza europskog automobilskog
tržišta koju je provela Europska komisija.
BRUXELLES, 20. veljače (Hina/STA) - Cijene novih automobila prije
oporezivanja u zemljama Europske unije (EU) najviše su u Velikoj
Britaniji, a najniže u Finskoj, Španjolskoj i Nizozemskoj,
pokazuju analiza europskog automobilskog tržišta koju je provela
Europska komisija.#L#
Samo u zemljama monetarne unije, tzv. euro-zoni, za novi se
automobil najviše plaća u Njemačkoj i Austriji. Naime, prema
rezultatima analize, u Njemačkoj je cijena 34 različita modela
automobila za čak 20 posto veća nego na drugim tržištima unutar
euro-zone. U Njemačkoj su najskuplji skoro svi modeli grupacije
Volkswagen (VW, Audi i Seat) te vozila japanskih proizvođača.
Razlike u cijenama unutar euro-zone manje od 20 posto imaju, prema
Europskoj komisiji, vozila BMW-a, Mercedes-Benza, Mitsubishia,
Peugeota i Volva, dok su najveće razlike u prodajnim cijenama
automobila Forda, VW-a i Opela.
Primjerice, 1. studenog prošle godine razlika u cijeni
najjeftinijeg Opelovog vozila - Corse, kretala se to čak 24,6
posto, dok je Fordovu Fiestu na nekim tržištima bilo moguće kupiti
po čak 20,5 posto nižoj cijeni nego na drugima. Ipak, kao najveću
razliku u rezultatima analize je navedena 32,9-postotna razlika
između najniže i najviše cijene VW-ovog Golfa.
Zbog tako velikih razlika kupci iz 'skupljih' zemalja često se
okreću jeftinijim tržištima, što je, prema podacima Europske
komisije, najčešći slučaj upravo u Velikoj Britaniji.
(Hina) rub ds