FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ČELNICI ŽELJEZNICA SLOVENIJE, HRVATSKE I JUGOSLAVIJE O X. KORIDORU -

BEOGRAD, 9. veljače (Hina) - Generalni direktori željeznica Slovenije, Hrvatske i Jugoslavije na današnjem su sastanku u Beogradu zaključili kako je dodatnim naporima i mjerama potrebno povećati opseg i kvalitetu željezničkog prometa na X. paneuropskome prometnom koridoru, koji se proteže od sjevera Austrije do grčkog grada Soluna.
BEOGRAD, 9. veljače (Hina) - Generalni direktori željeznica Slovenije, Hrvatske i Jugoslavije na današnjem su sastanku u Beogradu zaključili kako je dodatnim naporima i mjerama potrebno povećati opseg i kvalitetu željezničkog prometa na X. paneuropskome prometnom koridoru, koji se proteže od sjevera Austrije do grčkog grada Soluna.#L# Za ostvarenje tog cilja potreban je dogovor o jedinstvenoj cijeni i razini usluga, a ocijenjeno je da bi se uz određena unaprjeđenja u prijevoznoj tehnici i tehnologiji na tom koridoru putovanje vlakom od Ljubljane do Beograda moglo smanjiti na šest i pol sati. Razgovora je bilo i o pojednostavnjenju viznih režima, odnosno dogovoreno je da će pokrenuti inicijativu ta to preko mjerodavnih državnih tijela. Na taj bi se način mogao dopunski povećati opseg prijevoza, koji je u posljednje vrijeme u stalnom porastu, pojašnjavaju u HŽ-u. Sve tri strane ocijenile su da je vizni režim s Jugoslavijom velika prepreka odvijanju putničkog prometa, zbog čega su se sporazumjele da pokrenu inicijativu preko mjerodavnih tijela o pojednostavljenju viznog režima. Na taj bi se način mogao dopunski povećati opseg prijevoza, koji je u posljednje vrijeme u stalnom porastu, pojašnjavaju u HŽ-u. Trenutno veliko zadržavanje vlakova na graničnom prijelazu Tovarnik-Šid troškove transporta uvećava za 30 posto. Posebno težište u razgovorima, kako se doznaje u HŽ-u, stavljeno je na revitalizaciju koridora, a s hrvatske strane dionica toga koridora je pruga Savski Marof-Zagreb-Vinkovci-Tovarnik. Najavljenim normaliziranjem prometa na X. koridoru svoj je veliki interes uočila i Luka Rijeka, čiji je generalni direktor Miran Cofek predstavio mogućnosti prijema i otpreme robe najveće hrvatske luke. Na zajedničkoj prezentaciji u beogradskom hotelu Metropol u četvrtak navečer kao i na današnjoj zajedničkoj konferenciji za novinstvo Cofek i predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić ukazali su na povoljnosti kombiniranja prijevoza željeznicom uz usluge Luke Rijeka d.d. Tako se u ovoj godini, rečeno je, očekuje preko 900 međunarodnih tranzitnih vlakova preko hrvatsko-jugoslavenskog graničnog prijelaza Tovarnik-Šid. U redu vožnje za 2001/2002 "koridorom 10" planirana su 32 međunarodna vlaka od čega je osam redovitih. Direktor JŽ-a Svetolik Konstantinović kazao je da su poduzete sve mjere za učinkovitije odvijanje željezničkog prometa dok je direktor slovenskih željeznica Igor Zajec kazao da je koridor najbolja i najkraća veza EU "za sve što je jugoistočno od Beča i Praga". HŽ će, kaže Drempetić, uložiti napore kako bi špedicija dala prednost željeznici. Tijekom veljače pripremit će se prijedlog mjera za povećanje prometa na X. koridoru, a u ožujku će se održati novi sastanak u Ljubljani. Dogovoren je zajednički nastup na sastanku Međunarodnog društva željezničkih konferencija, koja će se u rujnu ove godine održati u Beču. (Hina) dkr/mku db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙