BEOGRAD, 9. veljače (Hina) - Generalni direktori željeznica Slovenije, Hrvatske i Jugoslavije na današnjem su sastanku u Beogradu zaključili kako je dodatnim naporima i mjerama potrebno povećati opseg i kvalitetu željezničkog prometa
na X. paneuropskome prometnom koridoru, koji se proteže od sjevera Austrije do grčkog grada Soluna.
BEOGRAD, 9. veljače (Hina) - Generalni direktori željeznica
Slovenije, Hrvatske i Jugoslavije na današnjem su sastanku u
Beogradu zaključili kako je dodatnim naporima i mjerama potrebno
povećati opseg i kvalitetu željezničkog prometa na X.
paneuropskome prometnom koridoru, koji se proteže od sjevera
Austrije do grčkog grada Soluna.#L#
Za ostvarenje tog cilja potreban je dogovor o jedinstvenoj cijeni i
razini usluga, a ocijenjeno je da bi se uz određena unaprjeđenja u
prijevoznoj tehnici i tehnologiji na tom koridoru putovanje vlakom
od Ljubljane do Beograda moglo smanjiti na šest i pol sati.
Razgovora je bilo i o pojednostavnjenju viznih režima, odnosno
dogovoreno je da će pokrenuti inicijativu ta to preko mjerodavnih
državnih tijela. Na taj bi se način mogao dopunski povećati opseg
prijevoza, koji je u posljednje vrijeme u stalnom porastu,
pojašnjavaju u HŽ-u.
Sve tri strane ocijenile su da je vizni režim s Jugoslavijom velika
prepreka odvijanju putničkog prometa, zbog čega su se sporazumjele
da pokrenu inicijativu preko mjerodavnih tijela o
pojednostavljenju viznog režima. Na taj bi se način mogao dopunski
povećati opseg prijevoza, koji je u posljednje vrijeme u stalnom
porastu, pojašnjavaju u HŽ-u. Trenutno veliko zadržavanje vlakova
na graničnom prijelazu Tovarnik-Šid troškove transporta uvećava za
30 posto.
Posebno težište u razgovorima, kako se doznaje u HŽ-u, stavljeno je
na revitalizaciju koridora, a s hrvatske strane dionica toga
koridora je pruga Savski Marof-Zagreb-Vinkovci-Tovarnik.
Najavljenim normaliziranjem prometa na X. koridoru svoj je veliki
interes uočila i Luka Rijeka, čiji je generalni direktor Miran
Cofek predstavio mogućnosti prijema i otpreme robe najveće
hrvatske luke.
Na zajedničkoj prezentaciji u beogradskom hotelu Metropol u
četvrtak navečer kao i na današnjoj zajedničkoj konferenciji za
novinstvo Cofek i predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić
ukazali su na povoljnosti kombiniranja prijevoza željeznicom uz
usluge Luke Rijeka d.d.
Tako se u ovoj godini, rečeno je, očekuje preko 900 međunarodnih
tranzitnih vlakova preko hrvatsko-jugoslavenskog graničnog
prijelaza Tovarnik-Šid. U redu vožnje za 2001/2002 "koridorom 10"
planirana su 32 međunarodna vlaka od čega je osam redovitih.
Direktor JŽ-a Svetolik Konstantinović kazao je da su poduzete sve
mjere za učinkovitije odvijanje željezničkog prometa dok je
direktor slovenskih željeznica Igor Zajec kazao da je koridor
najbolja i najkraća veza EU "za sve što je jugoistočno od Beča i
Praga".
HŽ će, kaže Drempetić, uložiti napore kako bi špedicija dala
prednost željeznici.
Tijekom veljače pripremit će se prijedlog mjera za povećanje
prometa na X. koridoru, a u ožujku će se održati novi sastanak u
Ljubljani.
Dogovoren je zajednički nastup na sastanku Međunarodnog društva
željezničkih konferencija, koja će se u rujnu ove godine održati u
Beču.
(Hina) dkr/mku db