ZAGREB, 1. veljače (Hina) - Mađarske željeznice slijedećih godina predviđaju povećanje prometa prema Jadranu, a Hrvatske željeznice smatraju strateškim partnerom u nastojanjima za povećanjem teretnoga prometa iz Mađarske prema
jadranskim lukama.
ZAGREB, 1. veljače (Hina) - Mađarske željeznice slijedećih godina
predviđaju povećanje prometa prema Jadranu, a Hrvatske željeznice
smatraju strateškim partnerom u nastojanjima za povećanjem
teretnoga prometa iz Mađarske prema jadranskim lukama.#L#
Istaknuto je to na današnjem sastanku generalnih direktora
Hrvatskih i Mađarskih željeznica Marijana Drempetića i Martona
Kukelya sa suradnicima u Zagrebu.
Ove godine u putničkom prometu HŽ planira ostvariti rezultat na
razini prošlogodišnjega, a u teretnom se planira povećanje od 5
posto, dok Mađarske željeznice planiraju ostvarenje ovogodišnjih
rezultata u putničkom i teretnom prometu na razini
prošlogodišnjih.
Unatoč ovogodišnjim planovima koji ne predviđaju povećanje,
direktor Kukely izjavio je da je u budućem razdoblju strateški cilj
mađarskih željeznica povećanje putničkoga prometa prema Jadranu, a
Hrvatske željeznice nazvao je strateškim partnerom u zajedničkoj
težnji za povećanjem teretnoga prometa iz Mađarske prema
jadranskim lukama.
Ove godine mađarske željeznice planiraju još veći broj putničkih
agencijskih vlakova prema Jadranu. U 2000. godini prevezeno je 35
posto više putnika iz Mađarske prema Jadranu nego godinu ranije.
U vezi sa suradnjom na paneuropskim koridorima kao i općenito sa
međunarodnom suradnjom željeznica jugoistočne Europe okupljene u
skupini G-4, dogovorena je izrada strategije s ciljevima kako bi se
olakšao zajednički nastup pred međunarodnim institucijama,
naročito bankama koje žele ulagati u infrastrukturu na
koridorima.
Razmatrane su i mogućnosti razrješenja duga od 3,3 milijuna
švicarskih franaka koji Hrvatske željeznice imaju prema
Mađarskima. Direktor Drempetić ponudio je mađarskoj strani
kompenzaciju duga na način da hrvatske radionice popravljaju
mađarske vagone te da se dio duga kompenzira sa tvrtkom Končar koja
može Mađarskim željeznicama ponuditi proizvodnju predgrijača za
vagone. Direktor Kukely izrazio je zadovoljstvo tom ponudom i
obećao odgovor do ljeta. Način za smanjenjem duga prema Mađarskim
željeznicama je i danas potpisan ugovor po kojem će Hrvatske
željeznice na godinu dana iznajmiti pet električnih lokomotiva za
potrebe prijevoza na Mađarskim željeznicama, što će HŽ-u dnevno
donijeti 800 njemačkih maraka po lokomotivi, priopćeno je iz HŽ-a.
(Hina) pp ds