DUBROVNIK, 6. veljače (Hina) - Navlačenjem čelične konstrukcije danas je počeo jedan od najvažnijih i najzahtjevnijih radova na mostu preko Rijeke dubrovačke, dužine 89 metara i težine 420 tona, gradnja kojega je počela potkraj
1998.
DUBROVNIK, 6. veljače (Hina) - Navlačenjem čelične konstrukcije
danas je počeo jedan od najvažnijih i najzahtjevnijih radova na
mostu preko Rijeke dubrovačke, dužine 89 metara i težine 420 tona,
gradnja kojega je počela potkraj 1998.#L#
Po riječima inž. Hrvoja Macana uskoro će biti nastavljeno
postavljanje i ostalih dijelova čelične konstrukcije, koje će se
obavljati s mora. Konstrukcija se navlači preko kuća u kojima sada
nitko ne živi te preko ceste koja je zaštićena i natkrivena. Taj
vrlo osjetljiv posao obavlja se s velikim tehničkim osiguranjem i
nadzorom, reako je inž. Macan.
Radovi na dubrovačkom mostu počeli su listopada 1998. prigodnom
svečanošću i spuštanjem sonde od nehrđajućeg čelika, a sam početak
radova označio je prvi hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman.
Projekt gradnje mosta "Dubrovnik" počeo je još 1980. kad su
utvrđivani lokacijski uvjeti i tehnička rješenja, a 1981. osniva se
Inicijativni odbor, 1983. potpisuje se samoupravni sporazum o
udruživanju rada i sredstava za izgradnju mosta preko Rijeke
dubravačke i zapadnog ulaza u grad Dubrovnik. Od tada se rješavaju
imovinsko-pravni odnosi, izvode radovi na pristupnim cestama te
pregovara o gradnji mosta. Domovinski rat zaustavlja pripreme za
gradnju mosta, koje se nastavljaju 1994. Godine 1995. sastavljeno
je pismo namjere između hrvatske Vlade i tvrtke "Walter Bau", a
1997. potpisan je sporazum između Vlade, Hrvatske uprave za ceste i
tvrtke "Walter Bau" o gradnji mosta. Radovi započeti 1998.
različita su intenziteta, na što su utjecale i prirodne nepogode i
različiti interesi od sama početka gradnje mosta.
Po Macanovim riječima radovi bi trebali biti gotovi u studenome ove
godine. To je za oko 2,5 mjeseca duže nego je predviđeno ugovorom,
kaže Macan, dodajući da je uzrok tomu dopunski radovi na
učvršćivanju temlja i proširenju čelične konstrukcije.
Radove na mostu izvodi njemačka tvrtka "Walter Bau" u suradnji sa
splitskim "Konstruktorom", a financiranje gradnje mosta i
pristupnih cesta uređeno je državnim zajmom u inozemstvu, odnosno
novcem iz državnog proračuna.
(Hina) hš vkn