ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Željeznička pruga Zagreb - Bihać - Knin, poznata kao Unska pruga, puštena je danas u promet promotivnom vožnjom u organizaciji Hrvatskih željeznica i Bosanskohercegovačke željezničke javne
korporacije.
ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Željeznička pruga Zagreb - Bihać -
Knin, poznata kao Unska pruga, puštena je danas u promet
promotivnom vožnjom u organizaciji Hrvatskih željeznica i
Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije. #L#
Kompozicija vlaka, u kojoj su čelnici dviju željeznica,
predstavnici vlada Hrvatske i BiH te novinari, krenula je u 8 sati
sa zagrebačkog Glavnog kolodvora. U 11.48 predviđeno je
zaustavljanje u Bihaću, a za 15.15. dolazak u Knin.
Na konferenciji za novinare prije polaska vlaka, generalni
direktor HŽ-a Marijan Drempetić istaknuo je zadovoljstvo
otvaranjem Unske pruge koja je zbog ratnih zbivanja bila zatvorena
devet i pol godina.
Generalni direktor BiH željezničke javne korporacije Faruk Ćurčić
ocijenio je da je otvaranje Unske pruge veliki dan za privrednike
Unsko-sanskog kantona, dijela Republike Srpske, Splitsko -
dalmatinske županije i srednjedalmatinskih luka. Podsjetio je da
je prije rata Unskom prugom dnevno prometovalo 70 vlakova, godišnje
je prevoženo 4 milijuna tona roba i milijun i pol putnika.
Hrvatsku Vladu na promotivnbom putovanju predstavljaju
potpredsjednik i zamjenik premijera Goran Granić i ministar
pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek, a bosanskohercegovačku
ministar civilnih poslova i komunikacija Tihomir Gligorić.
Zbog ratnih zbivanja, cjelovit promet Unskom prugom bio je prekinut
8. kolovoza 1991. Od 1991. do 1995. pruga je bila izvan službenog
nadzora, nije bila održavana, a na pojedinim dionicama obnavljan je
putnički promet slaba intenziteta.
Najveće štete bile su na dionici kroz BiH, a sanaciju triju srušenih
mostova financirala je Europska unija. Uz SFOR-ovu novčanu i
fizičku pomoć, HŽ je od 1998. radio na sanaciji pružnih postrojenja
i pripremi pruge za uspostavu prometa.
U početku će se Unskom prugom prevoziti sirovine za proizvodnju
umjetnih gnojiva, te gotovi proizvodi i robe za potrebe
gospodarstva Hrvatske i BiH.
Pruga je na cijeloj duljini osposobljena za promet brzinom od 40
km/h. Duga je 392 km, od čega 257 prolazi teritorijem Hrvatske.
Njena gradnja počela je 1935. istodobno iz smjera Bihaća i Knina.
Izgradnju je prekinuo 2. svjetski rat, pa je u promet puštena krajem
1948.
(Hina) duk ds