FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOA 24. I. OSIROMAŠENI URAN I U REPOVIMA BOINGA

US-YU-HR-STRELJIVA-Obrana-Promet-Onečišćenje VOA 24. I. OSIROMAŠENI URAN I U REPOVIMA BOINGA GLAS AMERIKE VOA24. I. 2001.Iz emisije na srpskom jeziku"U jeku velike zabrinutosti u Europi - zbog navodne opasnosti od streljiva s osiromašenim uranom - javnost doznaje nove podatke o tome gdje se sve taj element koristi. Dopisnik Glasa Amerike iz Pentagona Alex Belida izvješćuje kako su deseci tisuća putnika u zračnom prometu svake godine mnogo bliže osiromašenom uranu nego što pretpostavljaju:Ako mislite da osiromašenoga urana ima samo na ratištu - griješite! Taj kontroverzni element može se naći i u jednom od najpoznatijih putničkih zrakoplova na svijetu - Boingu 747. Tvrtka 'Boing' je priznala, odgovorajući na pitanja novinara Glasa Amerike, da je od kraja šezdesetih izgradila 551 jumbo jet tipa 747 u čiji rep su u uređajima za održavanje ravnoteže vodoravnih stabilizatora ugrađeni utezi s osiromašenim uranom. Prema izvorima iz 'Boinga', taj je element posebno vrijedan jer se zahvaljujući velikoj specifičnoj težini može smjestiti u vrlo mali prostor. Izvori naglašavaju da je korištenje osiromašenog urana odobrila i američka savezna uprava za zračni promet i povjerenstvo za kontrolu nuklearnih tvari. Boing dodaje da se ta dozvola ne bi mogla dobiti
GLAS AMERIKE VOA 24. I. 2001. Iz emisije na srpskom jeziku "U jeku velike zabrinutosti u Europi - zbog navodne opasnosti od streljiva s osiromašenim uranom - javnost doznaje nove podatke o tome gdje se sve taj element koristi. Dopisnik Glasa Amerike iz Pentagona Alex Belida izvješćuje kako su deseci tisuća putnika u zračnom prometu svake godine mnogo bliže osiromašenom uranu nego što pretpostavljaju: Ako mislite da osiromašenoga urana ima samo na ratištu - griješite! Taj kontroverzni element može se naći i u jednom od najpoznatijih putničkih zrakoplova na svijetu - Boingu 747. Tvrtka 'Boing' je priznala, odgovorajući na pitanja novinara Glasa Amerike, da je od kraja šezdesetih izgradila 551 jumbo jet tipa 747 u čiji rep su u uređajima za održavanje ravnoteže vodoravnih stabilizatora ugrađeni utezi s osiromašenim uranom. Prema izvorima iz 'Boinga', taj je element posebno vrijedan jer se zahvaljujući velikoj specifičnoj težini može smjestiti u vrlo mali prostor. Izvori naglašavaju da je korištenje osiromašenog urana odobrila i američka savezna uprava za zračni promet i povjerenstvo za kontrolu nuklearnih tvari. Boing dodaje da se ta dozvola ne bi mogla dobiti da osiromašeni uran predstavlja opasnost za avionsko osoblje i putnike. Prema priopćenju 'Boinga', u zrakoplovima se nije koristila uvijek ista količina urana, a taj element se koristi sve manje kako se razvijaju novi tipovi zrakoplova konstruirani s lakšim materijalima. Međutim, kada se usporedi s uranom korištenim u projektilima - riječ je o golemim količinama! 'Boing' kaže da se po zrakoplovu koristilo 325 do 372 kg osiromašenog urana, ili čak pola tone u onim jumbo jetovima koji lete na prekooceanskim linijama. Radi usporedbe, svaki od 41 tisuće projektila kalibra 30 mm - koliko je rabljeno u balkanskim sukobima prošlih godina - sadržavao je nešto više od 300g osiromašenog urana. S jedne je strane imamo 12.000 kg osiromašenog urana sadržanog u rabljenom streljivu, a s druge 178.000 kg istog materijala ugrađenog u jumbo jetove! Baš kao i europski i američki vojni dužnosnici, tvrtka 'Boing' tvrdi da ne postoji nikakva povezanost zdravstvenih problema s korištenjem osiromašenog urana. 'Boing' međutim naglašava da su utezi od osiromašenog urana, ugrađeni u repove zrakoplova, bili u posebnim košuljicama koje su zatim obojane. Predstavnici tvrtke kažu da se od 1982. za izradu spomenutih kontrautega koristi samo legura volframa i čelika zbog povoljne cijene i pristupačnosti na tržištu. (VOA)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙