FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AU-STANDARD-23.1.-SOLANINA ANALIZA

AT-E-INTEGRACIJE-Organizacije/savezi AU-STANDARD-23.1.-SOLANINA ANALIZA AUSTRIJADER STANDARD23. I. 2001.Posve 'birokratska vježba'"Dokument od početka do kraja nosi pečat 'povjerljivo'. A sedam gusto tiskanih stranica po želji autora, 'visokog dužnosnika' Javiera Solane, nije uopće trebalo doći u javnost. Jer ono što je stavio na papir sa svojim planskim i analitičkim jedinicama koje po nalogu ministara vanjskih poslova EU-a moraju razvijati zajedničku vanjsku i sigurnosnu politiku, jednako je političkoj zakletvi o istinitosti. 'Prečesto obuhvaćaju (zajedničke strategije) široku paletu tema, ali uniju ne dovode u položaj da na nekom specifičnom polju provodi politiku koja bi uistinu bila bitna', doslovno stoji na papiru: 'Činjenica da svako predsjedništvo EU-a (svakih šest mjeseci) predočava novi radni plan s novim prioritetima, dosad je dovela do toga da je promašen cilj pronalaženja koherentnog i jedinstvenog polazišta EU-a.'Takav se ton provlači kroz cijelu analizu. Kao najveće slabosti vanjske politike EU-a opširno su predočene:- O 'zajedničkim strategijama' su države članice već prije tako pretjerano raspravljale do pojedinosti da one više 'ne sadrže
AUSTRIJA DER STANDARD 23. I. 2001. Posve 'birokratska vježba' "Dokument od početka do kraja nosi pečat 'povjerljivo'. A sedam gusto tiskanih stranica po želji autora, 'visokog dužnosnika' Javiera Solane, nije uopće trebalo doći u javnost. Jer ono što je stavio na papir sa svojim planskim i analitičkim jedinicama koje po nalogu ministara vanjskih poslova EU-a moraju razvijati zajedničku vanjsku i sigurnosnu politiku, jednako je političkoj zakletvi o istinitosti. 'Prečesto obuhvaćaju (zajedničke strategije) široku paletu tema, ali uniju ne dovode u položaj da na nekom specifičnom polju provodi politiku koja bi uistinu bila bitna', doslovno stoji na papiru: 'Činjenica da svako predsjedništvo EU-a (svakih šest mjeseci) predočava novi radni plan s novim prioritetima, dosad je dovela do toga da je promašen cilj pronalaženja koherentnog i jedinstvenog polazišta EU-a.' Takav se ton provlači kroz cijelu analizu. Kao najveće slabosti vanjske politike EU-a opširno su predočene: - O 'zajedničkim strategijama' su države članice već prije tako pretjerano raspravljale do pojedinosti da one više 'ne sadrže stvarne prioritete' i nisu više od nekog inventurnog popisa. - Velik je problem što su pri tomu 'pisani tekstovi za javnost', zbog čega im u potpunosti neodstaje oštrina. Takve su politike doduše često formulirane po načelima 'političke korektnosti', ali su premalo za učinkovit vanjskopolitički postupak. Nedostaje 'sadržajna interna strategija'. - 'Zajednička vanjska i sigurnosna politika sve više prerasta u birokratsku vježbu', stoji u analizi. Uz to, prisila na jednoglasje sa svim mogućnostima veta pokazala se kao izrazita prepreka. Kritičari iz Solanine skupine pišu da su politički sadržaji formulirani tako da cilj donošenja odluka s kvalificiranom većinom (u Vijeću ministara EU-a) dosad nije postignut. Za poboljšanje Solana ministrima vanjskih poslova EU-a za ubuduće preporuča umjerenost u ciljevima koje si zadaju: 'Mora postojati jasan strategijski predujam', rečeno je, zajednička se strategija ne smije sastojati od toga da postaje predmet pregovora do u pojedinosti, tako reći naglavce ('bottom-up'). Također se treba usredotočiti na manje tema i ne stalno pokušavati u zajedničku strategiju utrpati gomile tema, zemalja ili čak regija. Solana na kraju dolazi do sljedećeg zaključka: 'Zajedničke strategije (unije) bit će vjerodostojne ako posluže razvitku ograničenih, specifičnih vanjskopolitičkih ciljeva, s prioritetima i dodatnim koristima'. I ne kao zadnje, bit će potrebno stvoriti proračunske pretpostavke i s tim povezana politička sredstva" - izvješćuje Thomas Mayer.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙