ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - "U Hrvatskoj postoji struja koja modernitet (u kulturi i umjetnosti) vidi u svemu što je u vezi s gadošću, rugobom, smetlarstvom, i koja ideju, pa i ljepotu kao takvu, izigrava. Takvom se poimanju
hrvatska kultura uspjela oduprijeti, što joj svakako služi na čast", ocijenio je kazališni redatelj Petar Selem, sudjelujući večeraš na tribini "Otvorenost i modernitet - Hrvatska kultura 1990.-2000.".
ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - "U Hrvatskoj postoji struja koja
modernitet (u kulturi i umjetnosti) vidi u svemu što je u vezi s
gadošću, rugobom, smetlarstvom, i koja ideju, pa i ljepotu kao
takvu, izigrava. Takvom se poimanju hrvatska kultura uspjela
oduprijeti, što joj svakako služi na čast", ocijenio je kazališni
redatelj Petar Selem, sudjelujući večeraš na tribini "Otvorenost i
modernitet - Hrvatska kultura 1990.-2000.".#L#
Tribinu je priredila Akademska zajednica HDZ-a "Ante Starčević", a
kako su istaknuli organizatori, upriličena je da bi se stvorio
temelj za objektivnu i odgovornu sintezu kulturnih zbivanja u
Hrvatskoj u proteklom desetljeću.
Izrazivši neslaganje s tvrdnjama da u proteklom desetljeću u
hrvatskim kazalištima nisu izvođene urbane predstave, redatelj
Selem rekao je kako su izbornici hrvatskih kazališta iz tog
razdoblja pokazali usklađenost s modernim svjetskim kazališnim
tijekovima.
Također drži da je u tom razdoblju učinjen zamjetan pomak od klasike
prema suvremenoj dramaturgiji, navodeći, primjerice kako je u
zagrebačkom Teatru "Itd" predstavljen niz mladih hrvatskih
autora.
Prema Selemovim riječima, u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK)
"režirali su svi koji su nešto značili u hrvatskoj drami", i u toj
nacionalnoj kazališnoj kući nije bilo diskriminacije po
nacionalnoj osnovi.
Neutemeljenim je ocijenio tvrdnje da je hrvatsko kazalište u tom
razdoblju bilo nacionalistički retrogradno, ističući da je "s
obzirom na rat, u hrvatskim kazalištima bilo manje nacionalnog
naboja nego što je za očekivati".
U hrvatskim kazalištima nije bilo ni ideološke pristranosti, a
izvođene su i drame mnogih lijevo orijentiranih autora, kazao je
Petar Selem.
Kao dokaz da je i hrvatska glazba u razdoblju od godine 1990. do
2000. išla u korak s vremenom, redatelj Selem naveo je uključivanje
u svjetski trend obilježavanja obljetnica rođenja ili smrti
poznatih autora u hrvatskoj glazbenoj javnosti.
Izvođene su i nove opere hrvatskih autora, kao i djela hrvatskih
autora kozmopolitskog izričaja, kazao je Selem.
I ravnatelj Moderne galerije u Zagrebu Igor Zidić, sudjelujući na
tribini, ocijenio je da u proteklom razdoblju u hrvatskoj kulturi
nije bilo isključivosti. "Ni u jednom svom razdoblju Hrvatska nije
bila otvorenija stranim utjecajima, iako se to razdoblje događalo u
kontekstu rata", rekao je.
Organizatori večerašnje tribine u Europskom domu, Akademska
zajednica HDZ-a "Ante Starčević", istaknuli su kako su na tribinu
pozvali i one kritičare koji negativnim ocjenjuju proteklo
desetogodišnje razdoblje u hrvatskoj kulturi, ali se nitko od njih
nije odazvao.
(Hina) ibob sp