FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

P. SELEM: HRVATSKA KULTURA USPJELA SE ODUPRIJETI

ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - "U Hrvatskoj postoji struja koja modernitet (u kulturi i umjetnosti) vidi u svemu što je u vezi s gadošću, rugobom, smetlarstvom, i koja ideju, pa i ljepotu kao takvu, izigrava. Takvom se poimanju hrvatska kultura uspjela oduprijeti, što joj svakako služi na čast", ocijenio je kazališni redatelj Petar Selem, sudjelujući večeraš na tribini "Otvorenost i modernitet - Hrvatska kultura 1990.-2000.".
ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - "U Hrvatskoj postoji struja koja modernitet (u kulturi i umjetnosti) vidi u svemu što je u vezi s gadošću, rugobom, smetlarstvom, i koja ideju, pa i ljepotu kao takvu, izigrava. Takvom se poimanju hrvatska kultura uspjela oduprijeti, što joj svakako služi na čast", ocijenio je kazališni redatelj Petar Selem, sudjelujući večeraš na tribini "Otvorenost i modernitet - Hrvatska kultura 1990.-2000.".#L# Tribinu je priredila Akademska zajednica HDZ-a "Ante Starčević", a kako su istaknuli organizatori, upriličena je da bi se stvorio temelj za objektivnu i odgovornu sintezu kulturnih zbivanja u Hrvatskoj u proteklom desetljeću. Izrazivši neslaganje s tvrdnjama da u proteklom desetljeću u hrvatskim kazalištima nisu izvođene urbane predstave, redatelj Selem rekao je kako su izbornici hrvatskih kazališta iz tog razdoblja pokazali usklađenost s modernim svjetskim kazališnim tijekovima. Također drži da je u tom razdoblju učinjen zamjetan pomak od klasike prema suvremenoj dramaturgiji, navodeći, primjerice kako je u zagrebačkom Teatru "Itd" predstavljen niz mladih hrvatskih autora. Prema Selemovim riječima, u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) "režirali su svi koji su nešto značili u hrvatskoj drami", i u toj nacionalnoj kazališnoj kući nije bilo diskriminacije po nacionalnoj osnovi. Neutemeljenim je ocijenio tvrdnje da je hrvatsko kazalište u tom razdoblju bilo nacionalistički retrogradno, ističući da je "s obzirom na rat, u hrvatskim kazalištima bilo manje nacionalnog naboja nego što je za očekivati". U hrvatskim kazalištima nije bilo ni ideološke pristranosti, a izvođene su i drame mnogih lijevo orijentiranih autora, kazao je Petar Selem. Kao dokaz da je i hrvatska glazba u razdoblju od godine 1990. do 2000. išla u korak s vremenom, redatelj Selem naveo je uključivanje u svjetski trend obilježavanja obljetnica rođenja ili smrti poznatih autora u hrvatskoj glazbenoj javnosti. Izvođene su i nove opere hrvatskih autora, kao i djela hrvatskih autora kozmopolitskog izričaja, kazao je Selem. I ravnatelj Moderne galerije u Zagrebu Igor Zidić, sudjelujući na tribini, ocijenio je da u proteklom razdoblju u hrvatskoj kulturi nije bilo isključivosti. "Ni u jednom svom razdoblju Hrvatska nije bila otvorenija stranim utjecajima, iako se to razdoblje događalo u kontekstu rata", rekao je. Organizatori večerašnje tribine u Europskom domu, Akademska zajednica HDZ-a "Ante Starčević", istaknuli su kako su na tribinu pozvali i one kritičare koji negativnim ocjenjuju proteklo desetogodišnje razdoblje u hrvatskoj kulturi, ali se nitko od njih nije odazvao. (Hina) ibob sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙