ZAGREB, 20. prosinca (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza (MPPIV) planira u siječnju u Vladinu proceduru uputiti izmjene i dopune pomorskog zakonika, zakona o pomorskim lukama i pomorskom dobru, te tijekom godine raspisati
natječaj za drugog operatora fiksne telefonije, kao i izgraditi tri ili četiri broda za potrebe Jadrolinije flote.
ZAGREB, 20. prosinca (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza (MPPIV) planira u siječnju u Vladinu proceduru uputiti izmjene
i dopune pomorskog zakonika, zakona o pomorskim lukama i pomorskom
dobru, te tijekom godine raspisati natječaj za drugog operatora
fiksne telefonije, kao i izgraditi tri ili četiri broda za potrebe
Jadrolinije flote. #L#
Planovi su to koje su novinarima danas predstavili čelni ljudi
MPPIV-a - ministar Roland Žuvanić, njegov zamjenik Pavao Komadina i
pomoćnik za cestovni promet Mijo Bezer.
Govoreći o zakonima u pripremi, Žuvanić na tom polju najvažnijim
ocijenjuje izmjene i dopune pomorskog zakonika, te zakona o
pomorskim lukama i pomorskom dobru, koji će u siječnju biti upućeni
u Vladinu proceduru. Ti su zakonski tekstovi trebali biti gotovi do
kraja ove godine, ali se zbog opsežne materije još usaglašavaju u
svim županijama i tijelima kojih se tiče. Žuvanić je kazao da je
cilj MPPIV-a da se tim zakonima pojednostavi postupak dobivanja
koncesija na pomorskom dobru, ali i zaštiti investitor.
Podsjetio je da krajem godine prestaje monopol Hrvatskih
telekomunikacija u fiksnoj telefoniji, te će tijekom 2003. MPPIV
raspisati natječaj za drugog operatora fiksne, te za dva operatora
za UMTS - treće generacije mobilnih mreža. No, Žuvanić nije mogao
precizirati kada će to dogoditi.
Govoreći o investicijama MPPIV-a u 2003. Žuvanić je kazao da bi
Vlada ovih dana trebala odlučiti o gradnji tri, a možda čak i četiri
broda, svaki kapaciteta 100 automobila i 600 putnika za potrebe
Jadrolinije. Svaki bi stajao 5,7 milijuna eura. Također planiraju
poduprijeti hrvatska brodogradilišta s 45 milijuna kuna, ali to
ovisi, rekao je, o stanju na svjetskom tržištu, ali i odluci naših
brodara o građenju.
Govoreći o cestogradnji, Žuvanić je kazao da se ona realizira
potpuno po planu, glavni zamah gradnji su autoceste, ali i popravak
postojećih državnih cesta trebao bi doći do izražaja u 2003.
Žuvanić je istaknuo da će početkom 2003. trebati donijeti novi
zakon o Hrvatskim željeznicama. On je pripremljen, ali se čekaju
strateške odluke Vlade o investicijama, pa će tek onda biti upućen,
pojasnio je. Tako bi u slijedećih pet godina država trebala uložiti
svake godine dvije milijarde kuna, kazao je, dok je to dosad
iznosilo 1,3 milijarde godišnje. Pojasnio je da bi do 2007. u HŽ
trebalo uložiti između 10 i 15 milijardi kuna, jer je bez tih
sredstava upitno daljnje funkcioniranje željeznice.
Po tom novom zakonu HŽ bi nakon 2005. bio spreman za privatizaciju
po modelu u kojem bi infrastruktura ostala u vlasništvu države, a
putnički i teretni promet bi držali operatori, ali za to je potrebno
dovesti infrastrukturu na zadovoljavajući nivo. Najavio je i
daljnje smanjivanje broja zaposlenih u HŽ-u u 2003, jer, kako je
rekao, HŽ ima još uvijek 6-7 tisuća ljudi previše.
Bezer je kazao da početkom 2003. Hrvatska u cestovnom teretnom
prijevozu prelazi na model eko točaka prelaska preko Austrije, te
da je ukupno dobila 29.300 ili 5,6 posto više, što bilateralnih, što
prijevozničkih, što tranzitnih dozvola za prijevoz ili CEMT-ova.
Najavio je da bi iduće godine trebao biti gotov i računalni popis
svih prijevoznika u Hrvatskoj
Komadina se pak osvrnuo na reagiranja ekoloških udruga oko Janafa,
rekavši da MPPIV primjenjuje sve međunarodne propise o zaštiti u
pomorskom prometu, podsjetivši da su zabranili uplovljavanje
tankera starijih od 25 godina u luke u razvozu. Početkom srpnja
2003. trebao bi proraditi sustav javljanja s brodova na pet točaka i
to onih brodova iznad 150 tona koji prevoze ulje i onih od 300 tona
koji prevoze škodljive stvari, kao i novi sustav plovidbe sjevernim
Jadranom, kazao je Komadina. Dodao je da će uz praćenje radarima i
taj novi obvezni sustav javljanja u svakom trenutku točno znati
gdje se koji tanker u Jadranu nalazi. Podsjetio je da je 1991.
Jadranom prosječno plovilo 104 tankera, sada 64, te bi posao s
Janafom donio, kazao je, povećanje prometa u prvoj godini samo 20
brodova.
(Hina) nz db