ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) procjenjuju da će ovogodišnji gubitak u poslovanju iznositi 220 milijuna kuna, što je čak dva puta manje od prošlogodišnjeg koji je iznosio 598,7 milijuna kuna.
ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) procjenjuju
da će ovogodišnji gubitak u poslovanju iznositi 220 milijuna kuna,
što je čak dva puta manje od prošlogodišnjeg koji je iznosio 598,7
milijuna kuna. #L#
Predsjednik uprave HŽ Marijan Drempetić kazao je to na konferenciji
za novinare na kojoj su uz poslovne rezultate za ovu, izneseni i
planovi poslovanja za iduće godine.
Drempetić je kazao da je HŽ ove godine prevezao između 7 i 8 posto
više roba, a plan je bio pet posto više i jedan posto više putnika.
Dodao je da su prihodi od prijevoza veći su za 11 posto i očekuje se
da će iznositi oko 814,9 milijuna kuna.
HŽ je ove godine remontirao oko 80 kilometara pruga, a od 2,2
milijardi kuna planiranih za ovogodišnje investicije realizirao je
691,9 milijuna kuna ili preko 30 posto godišnjeg plana. Također su
ugovoreni radovi vrijedni 1,3 milijarde kuna ili 60 posto od
planiranoga za ovu godinu.
Od važnih događaja za HŽ u 2002. Drempetić je istaknuo da
potpisivanje kolektivnog ugovora prvi put u povijesti željeznice,
izdvajanje sporednih i pomoćnih djelatnosti, te ugovorenu
modernizaciju 40 putničkih vagona, 8 dizelmotornih i dva
elektromotorna vlaka, 15 električnih i 20 dizelskih lokomotiva, te
1.378 teretnih vagona.
Drempetić ja istaknuo da će na kraju 2002. HŽ imati 15.935
zaposlenih, jer će smanjiti njihov broj za 2.135 zbrinjavanjem u
sporednim djelatnostima, a do kraja 2006. HŽ bi trebao imati 12.700
zaposlenih.
Govoreći o budućim planovima HŽ-a u razdoblju od 2003. do 2007.
kazao je da namjeravaju nabaviti 11 novih nagibnih vlakova, 1070
novih teretnih vagona, povećavati prijevoz putnika za 1,4 posto,
roba za 3,5 posto i cijena za 5 posto na godišnjoj razini. Također do
kraja tog razdoblja planiraju smanjiti gubitak na 82 milijuna kuna,
a u tom bi razdoblju investirali 15,1 milijardu kuna.
U 2003. HŽ namjerava završiti kapitalni remont na preostalom "ličke
pruge" što bi omogućilo uvođenje nagibnih vlakova koji bi smanjili
putovanje od Zagreba do Splita na manje od pet i pol sati. Također
očekuju da će prevesti pet posto više robe i dva posto više putnika,
te da će prepoloviti ovogodišnji gubitak u poslovanju.
Drempetić je naglasio da HŽ želi povećati svoju prisutnost na X.
prometnom koridoru na kojem očekuju 20 posto više teretnih vlakova,
ali ne i rast broja putnika. Cilj je HŽ da se u 2005. pokriva iz
pružanja usluga, dok bi se Ministarstva pomorstva, prometa i veza
brinulo o infrastrukturi, kazao je.
(Hina) nz db