FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AU 16. XII. DS: POLJSKA BOLJE RAZUMIJE DUH EU-A NEGO AUSTRIJA

E-AT-PL-EU-PROMET-Organizacije/savezi-Vlada-Promet-Poljoprivreda au 16. XII. DS: poljska bolje razumije duh eu-a nego austrija AUSTRIJADER STANDARD16. XII. 2002.Tranzitna kolizija s Europom"U Europskoj se uniji krutost isplati: na sastanku na vrhu u Kopenhagenu poljska je vlada upornim pregovorima uspjela izmamiti toliko novca da će skeptičnim Poljacima moći prodavati rezultat summita kao uspjeh. Njemačka je s nekoliko stotina milijuna eura otkupila pozitivan rezultat poljskog referenduma o pristupu EU.Krutost može i loše završiti: Wolfgang Schussel ostao je u Kopenhagenu tvrd u pitanju tranzita sve do posljednjeg trenutka - i vratio se u Beč uistinu praznih ruku.Uzrok kontrasta između uspjeha Poljske i neuspjeha Austrije ne leži zapravo u taktici pregovaranja, političkom utjecaju ili čak ugledu dvije zemlje. Razlika je u tome što je Poljska uskladila svoje zahtjeve s načelima Europske unije dok Austrija želi ta načela iskriviti.Europska je unija zajednica utemeljena na vrijednostima ali je zapravo u prvom redu gospodarska zajednica čiji je središnji cilj slobodni promet roba. Svaki propis koji ometa prometne tokove izaziva u Bruxellesu sumnjičavost. Još je važnije načelo
AUSTRIJA DER STANDARD 16. XII. 2002. Tranzitna kolizija s Europom "U Europskoj se uniji krutost isplati: na sastanku na vrhu u Kopenhagenu poljska je vlada upornim pregovorima uspjela izmamiti toliko novca da će skeptičnim Poljacima moći prodavati rezultat summita kao uspjeh. Njemačka je s nekoliko stotina milijuna eura otkupila pozitivan rezultat poljskog referenduma o pristupu EU. Krutost može i loše završiti: Wolfgang Schussel ostao je u Kopenhagenu tvrd u pitanju tranzita sve do posljednjeg trenutka - i vratio se u Beč uistinu praznih ruku. Uzrok kontrasta između uspjeha Poljske i neuspjeha Austrije ne leži zapravo u taktici pregovaranja, političkom utjecaju ili čak ugledu dvije zemlje. Razlika je u tome što je Poljska uskladila svoje zahtjeve s načelima Europske unije dok Austrija želi ta načela iskriviti. Europska je unija zajednica utemeljena na vrijednostima ali je zapravo u prvom redu gospodarska zajednica čiji je središnji cilj slobodni promet roba. Svaki propis koji ometa prometne tokove izaziva u Bruxellesu sumnjičavost. Još je važnije načelo nediskriminacije: poduzeća, roba i građani drugih članica EU ne smiju biti loše tretirani od vlastitih. Sama pak riječ 'tranzit' - riječ je prometu dobara među trećim državama, koji prolazi kroz Austriju - implicira diskriminaciju. Budući da su u Bruxellesu bili svjesni teškog zemljopisnog položaja Austrije i ekološke osjetljivosti Alpa, prilikom njezina pristupa EU 1995. g. učinjena je iznimka. No, ona je nedvosmisleno bila koncipirana kao prijelazno rješenje. Zato Austrija zahtjevom za produljenjem statusa ekoloških točaka udara na treći nosivi stup EU: riječ je o načelu po kojem prijelazni propisi za nove članice ne smiju nikada postati trajni. Upravo u procesu pristupa deset novih članica, popraćenom povelikom prtljagom prijelaznih rokova, produljenje roka određenoj zemlji u najnovijem ciklusu proširenja predstavljalo bi porazan signal. Zato je Schuessel u Kopenhagenu od samog početka raspolagao lošim kartama. Jedina strijela u njegovu tobolcu bila je zapravo prav atomska bojeva glava - veto na proširenje - koju ne može aktivirati ni u Kopenhagenu ni kasnije. Vjerojatno bi bilo bolje da je pitanje tranzita riješeno prije summita ali odlučujuće greške valja tražiti u neuspjeloj prometnoj politici proteklog desetljeća - i u Austriji i u EU. Jedini razlog što je Beč uopće saslušan jest propust EU da pri sučeljavanju s moćnim lobbyjem prijevoznika nametne smjernicu o troškovima korištenja cesta, koja bi omogućila razuman sustav naplate cestarina - ali ne i ekološke točke. Da je Austrija sama signalizirala da je spremna ograničiti vlastiti kamionski promet kao i tranzit, Schuessel bi sada naišao na veće razumijevanje. No, ta zamisao nije baš popularna u tirolskim i salzburškim gospodarskim krugovima. Neprekidno popuštanje pred vlastitim prijevoznicima i istodobno lupanje šakom po stolu u EU ne nailazi na dobar odjek u Europi. Poljska je pak radila samo ono što Francuska uspješno radi već godinama. Zajednička poljoprivredna politika možda je čista besmislica - gledano iz financijske i ekološke perspektive - ali je usklađena s načelima EU. Čini se gotovo da Poljska bolje razumije europski duh sa svim njegovim prednostima i sitnim manama nego Austrija, čija ministrica vanjskih poslova sada proglašava manjak nacionalnog jedinstva u Austriji odgovornim za mršavi rezultat na summitu EU. Usprkos tome, Kopenhagen nije bio fijasko. Poput poljskog premijera Leszeka Millera, i Schuessel je tamo vjerojatno dokazao svojim sunarodnjacima da se bori za najbolji mogući rezultat do posljednjeg atoma snage. No, uskoro će morati prihvatiti kompromis koji se neće svidjeti protivnicima tranzita te koji će mu donijeti kritike sa svih strana - kao i u aktualnom slučaju atomske elektrane Temelin. Naime, kamionski je promet sa svim svojim lošim stranama jednostavno sastavni dio europske stvarnosti. Članstvo u EU podrazumijeva i prihvaćanje te činjenice", upozorava na kraju komentara Eric Frey.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙