ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Ured za odnose s javnošću hrvatske Vlade reagirao je danas priopćenjem na vijest objavljenu u dnevnom tisku, da je stotinjak znanstvenika, umjetnika i pedagoga jučer uputilo predsjedniku Sabora peticiju
kojom traže da se ne ide u reformu školstva.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Ured za odnose s javnošću hrvatske
Vlade reagirao je danas priopćenjem na vijest objavljenu u dnevnom
tisku, da je stotinjak znanstvenika, umjetnika i pedagoga jučer
uputilo predsjedniku Sabora peticiju kojom traže da se ne ide u
reformu školstva. #L#
U priopćenju vladina Ureda za odnose s javnošću kaže se da je
Projekt hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće, koji
je Vlada jednoglasno prihvatila na sjednici 28. studenoga, izrađen
na temelju dvaju dokumenata od kojih je na jednom kao stručni
konzultant radio i akademik Vladimir Paar, koji je, prema pisanju
tiska, inicijator potpisivanja spomenute peticije.
U priopćenju se navodi da je riječ o dvama dokumentima - Koncepciji
promjena odgojno-obrazovnog sustava (projekt "Izvorište"), koju
je izradilo Ministarstvo prosvjete i sporta, te dokumentu "Odgoj i
obrazovanje: Bijeli dokument o hrvatskom obrazovanju", nastalom u
sklopu Ureda za strategiju razvitka Republike Hrvatske.
Akademik Paar bio je stručni konzultant na izradi drugog, Bijelog
dokumenta o obrazovanju, a o njemu su raspravljali i socijalni
partneri Vlade Republike Hrvatske koji su podržali predložena
rješenja, kaže se u priopćenju u kome se naglašava da je taj
dokument sastavni dio prihvaćenog Projekta hrvatskog odgojno-
obrazovnog sustava za 21. stoljeće.
Vladin Ured za odnose s javnošću također navodi da se na tim
dokumentima radilo u protekle dvije godine i da su čitavo to vrijeme
oni bili dostupni javnosti. Vlada se za prihvaćeni Projekt
opredijelila na temelju rasprava i analiza modela odgojno-
obrazovnih sustava u Europi, te ga uputila Hrvatskom saboru na
javnu raspravu kako bi ga utvrdila u konačnom obliku, kaže se u
priopćenju vladina Ureda za odnose s javnošću.
Osamdesetak znanstvenika, umjetnika i pedagoga, kako prenosi
današnji tisak, traže da se u Hrvatskoj zadrži postojeći
austrijsko-mađarsko-hrvatski model školstva 4+4+4, odnosno da se
spriječi prelazak na predloženi, švedski, devetogodišnji model
školstva. Tvrde da bi reforma školstva bila rasipanje energije i
novca i da bi mogla dovesti do pada kvalitete, te da je bolje ta
sredstva uložiti u poboljšanje stručnosti i materijalnog položaja
nastavnika. Traže da se njihov prijedlog uzme u razmatranje
ravnopravno s vladinim prijedlogom reforme školstva.
Tisak navodi da su među potpisnicima peticije akademici Slaven
Barišić, Nikola Batušić, Dušan Bilandžić, Dubravko Jelčić, Jelena
Krmpotić Nemanić, Vlatko Pavletić, Vladimir Paar, Davorin Rudolf,
Ante Stamać, Ivo Šlaus, Josip Županov, Ivo Josipović, Ivica
Kostović, Branko Smerdel i Marijan Šunjić.
(Hina) pp jn