ZAGREB, 11. prosinca (Hina)- Hrvatski sabor danas je rad završio raspravom o vladinu prijedlogu zakona o zavodu za školstvo, koji je u drugom čitanju podijelio parlamentarne klubove - koalicijski klubovi smatraju ga stručnom podrškom
odgojno-obrazovnom sustavu, a oporbeni samo mehaničkim zakonom koji ne donosi ništa novo.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina)- Hrvatski sabor danas je rad završio
raspravom o vladinu prijedlogu zakona o zavodu za školstvo, koji je
u drugom čitanju podijelio parlamentarne klubove - koalicijski
klubovi smatraju ga stručnom podrškom odgojno-obrazovnom sustavu,
a oporbeni samo mehaničkim zakonom koji ne donosi ništa novo.#L#
Klubovi SDP-a i HSS-a predloženi zakon smatraju dobrom podlogom za
jačanje položaja školstva i stručno osnaživanje učitelja kao
ključnog faktora u obrazovnom sustavu.
Marija Lugarić (SDP) podržala je izdvajanje zavoda iz Ministarstva
prosvjete, odnosno odvajanje administrativnog od stručnog dijela,
te se zauzela da pedagoški uvid/nadzor nad ostvarivanjem nastavnog
plana i programa bude na Ministarstvu i predložila osnivanje
institucije za obrazovanje odraslih.
Predložene odredbe, uz manje primjedbe, podržao je i Miroslav
Furdek (HSS), ističući da se prihvaćanjem nekih amandmana - npr. da
u Upravnom vijeću Zavoda osim člana obrtničke bude i član
gospodarske komore - zakon može i popraviti.
Zrinka Glovacki Bernardi (Libra) založila se da se zakonski
prijedlog uputi u treće saborsko čitanje jer se, kako je kazala, iz
Vlade uskoro očekuju promjene u obrazovnom sustavu pa postoji
opasnost da budu u suprotnosti s navedenim zakonom. Usprotivila se
predloženom drastičnom povećanju izdvajanja za stručno
usavršavanje i intelektualne usluge djelatnika zavoda.
Nasuprot vladajućim stranakama, prijedlog nisu prihvatili matični
Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, te oporbeni klubovi koji
su uputili niz primjedbi smatrajući da zavod, osim fizičkog
odvajanja od Ministarstva, neće ništa postići po pitanju razvoja i
poboljšanja hrvatskog obrazovnog sustava.
Vladi su zamjerili da zakon donosi bez nužnih reformskih smjernica
obrazovnog sustava, te u situaciji kada je učiteljska populacija na
rubu siromaštva.
Josip Sesar (HDZ) vjeruje da osnivanjem zavoda i dalje neće doći do
konkretnih pozitivnih i vrijednosnih pomaka u obrazovnom sustavu,
te da će dobiti funkciju paralelnog ministarstva bez stvarnih i
učinkovitih nadležnosti.
S njim se složio i Želimir Janjić (HSLS) koji je Vladu optužio da
govori o reformama u obrazovanju, a istovremeno ne provodi temeljni
koletivni ugovor i sporazum o partnerstvu za razvoj, te tako
prosvjetare dovodi na rub socijalne bijede.
Ministar prosvjete i športa upozorio je da bi neprihvaćanje zakona
moglo negativno utjecati na niz aktivnosti koje su već provedene u
sustavu obrazovanja i zaustaviti već dodijeljenu tehničku pomoć
tom sustavu.
(Hina) tr/mp sšh