IT-SI-promet, sporazumi-Promet it 21. XI. il piccolo - koridor 5 ITALIJAIL PICCOLO21. XI. 2002.Ciampi: "Koridor 5 je od temeljne važnosti za Trst""Izgradnja Koridora broj 5, multimodalne prometne osi koja će povezivati Veneciju s
Kijevom u Ukrajini prolazeći preko Trsta, Ljubljane i Budimpešte, važna je koliko i ulazak Italije u euro. Kazao je to jučer predsjednik republike Carlo Azeglio Ciampi tijekom posjeta Mantovi, dodavši da se radi o infrastrukturnom poslu od 'temeljne važnosti' i za razvoj tršćanske luke.'Važno je da europski promet od zapada prema istoku', objasnio je državni poglavar, 'ima važan trak južno od Alpa, te da se ne odvija u potpunosti sjeverno od tih planina', Ciampi je tako potvrdio da bi ostvarenje Koridora 5 u igru vratilo tršćansku luku, čineći je konkurentnom Hamburgu za robu koja bi dolazila iz Austrije, Slovenije i zemalja balkanskog područja. (...)'Veza' Koridora 5 ostaje aktualna, pošto kašnjenja u njegovoj izgradnji poprimaju rastuće negativne posljedice, kako se naznačuje s više strana, u odnosu na kontekst sve veće integracije između Zapada i Istoka, u okviru širenja Europske Unije. Izostali razvoj pravca istok-zapad, bilo po pitanju željeznice, bilo po
ITALIJA
IL PICCOLO
21. XI. 2002.
Ciampi: "Koridor 5 je od temeljne važnosti za Trst"
"Izgradnja Koridora broj 5, multimodalne prometne osi koja će
povezivati Veneciju s Kijevom u Ukrajini prolazeći preko Trsta,
Ljubljane i Budimpešte, važna je koliko i ulazak Italije u euro.
Kazao je to jučer predsjednik republike Carlo Azeglio Ciampi
tijekom posjeta Mantovi, dodavši da se radi o infrastrukturnom
poslu od 'temeljne važnosti' i za razvoj tršćanske luke.
'Važno je da europski promet od zapada prema istoku', objasnio je
državni poglavar, 'ima važan trak južno od Alpa, te da se ne odvija u
potpunosti sjeverno od tih planina', Ciampi je tako potvrdio da bi
ostvarenje Koridora 5 u igru vratilo tršćansku luku, čineći je
konkurentnom Hamburgu za robu koja bi dolazila iz Austrije,
Slovenije i zemalja balkanskog područja. (...)
'Veza' Koridora 5 ostaje aktualna, pošto kašnjenja u njegovoj
izgradnji poprimaju rastuće negativne posljedice, kako se
naznačuje s više strana, u odnosu na kontekst sve veće integracije
između Zapada i Istoka, u okviru širenja Europske Unije. Izostali
razvoj pravca istok-zapad, bilo po pitanju željeznice, bilo po
pitanju auto-cesta, oboje u velikom kašnjenju, dodatno će skrenuti
promet sjeverno od Alpa, dok će koristi od gospodarske integracije,
kao i konkurentnost područja južno od Alpa biti osjetno smanjene u
odnosu na postojeće mogućnosti. Kao što se i nedavno pokazalo
tijekom skupa održanog u Trstu, nisu Nijemci i Austrijanci, kako bi
logika nalagala, najvatreniji pokrovitelji osi Stuttgart-Beč,
sjeverno od Alpa, predviđene do 2006., te tako i najsrčaniji
napadači Koridora 5. To su Španjolska i Francuska koje na razini
europskog povjerenstva rade na potkopavanju već slabog postolja
koje drži infrastrukturu južno od Alpa na zajedničarskog
pozornici. To je opasnost koja još uvijek vreba.
U listopadu je europsko vijeće za transport, održano u Luksemburgu,
odlučilo ne odlučiti. (...) Sve je, dakle, odgođeno za prosinac. Od
tuda, vjerojatno, dolazi do jučerašnjeg Ciampijevog poziva, koji
je tako talijansku vladu podsjetio na potrebu snažnijeg djelovanja
u sjedištu zajednice kako bi se ostale partnere uvjerilo u potrebu
odobravanja toliko čekanog paneuropskog pravca", piše Alessio
Radossi.
***
"(...)Suradnja između Trsta i Slovenije u pitanju transporta u
međuvremenu riskira zastoj radi napetosti u vezi upravljanja Molom
VII koje bi se mogle pretvoriti u istupanje Luke Koper, dioničara s
relativnom većinom u TICT-u (Trieste international container
terminal). Riccardo Illy, bivši gradonačelnik Trsta, sada
zastupnik, upozorava: 'Rastava od Kopra mogla bi biti vrlo
riskantna'."