ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Hrvatski cestovni prijevoznici od 2003. godine prigodom tranzita kroz Austriju, koja zbog zaštite okoliša ima specifičan sustav regulacije međunarodnog teretnog promet, prelaze na novi sustav eko bodova
(eco pontis) kojeg već koriste članice Europske unije te Slovenije i Makedonija od bivših jugoslavenskih republika.
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Hrvatski cestovni prijevoznici od
2003. godine prigodom tranzita kroz Austriju, koja zbog zaštite
okoliša ima specifičan sustav regulacije međunarodnog teretnog
promet, prelaze na novi sustav eko bodova (eco pontis) kojeg već
koriste članice Europske unije te Slovenije i Makedonija od bivših
jugoslavenskih republika.#L#
U tom su cilju prošli petak nastavljeni pregovori između Europske
komisije i hrvatskog izaslanstva okupljenog u Pododboru za promet
Privremenog odbora za provedbu Sporazuma o trgovinskim i s njima
povezanim pitanjima između Hrvatske i Europske zajednice,
izviješteno je danas iz Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
Kao rezultat pregovora Republici Hrvatskoj dodijeljen je godišnji
kontingent od 171.904 eko boda i 68.762 nagradna eko boda za
korištenje vlaka u tranzitu kroz austrijski teritorij.
"Unatoč u posljednje vrijeme stanovitog odmaka EU u odnosima s
Hrvatskom zbog političkih pitanja, tehnički pregovori u Bruxellesu
uspješno su okončani jer je izaslanstvo Europske komisije
prihvatilo argumente hrvatske strane, što hrvatsko izaslanstvo
Ministarstva pomorstva, prometa i veza vidi kao veliki uspjeh",
kaže se u priopćenju iz tog ministarstva.
Potrošnja eko bodova ovisi o kvaliteti voznog parka hrvatskih
cestovnih prijevoznika, odnosno o tehničkim karakteristikama
vozila u odnosu na zaštitu okoliša i sigurnost prometa (emisija
ispušnih plinova, količina buke i sigurnosni sustav i sl.). Tako će
vozilo koje više zadovoljava ekološke standarde koristiti manji
broj eko bodova.
Hrvatska je dosad svojim prijevoznicima tranzit kroz Austriju
omogućavala korištenjem dozvola za prijevoz tereta koje se od
sljedeće godine ukidaju jer se uspostavlja sustav eko bodova. Ove
godine hrvatski su prijevoznici imali na raspolaganju 20.000
dozvola na tranzit, ali i za prijevoz u Austriju, dok će od sljedeće
godine imati 240.666 eko bodova, što će prema procjeni zadovoljiti
potrebe prijevoznika.
"Crna vozila" ni dosad nisu prolazila kroz Austriju, već samo ona s
ekološkim standardima (eko 1, eko 2, eko 3). Od 7553 vozila
hrvatskih cestovnih prijevoznika, prema statistikama, 3922 su
"crna vozila" koja onečišćuju okoliš, dok je 539 vozila s
standardom eko 1, 2435 eko 2 i 657 vozila sa ekološkim standardom
eko 3.
(Hina) pp ds