FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TANKER PRESTIGE PRIJETI EKOLOŠKOM KATASTROFOM

CAION/BRUXELLES, 19. studenoga (Hina/Reuters) - Naftna mrlja iz potonulog tankera Prestige mogla bi se pokazati najogorom katastrofom takvog tipa, upozorili su u utorak stručnjaci i aktivisti za zaštitu okoliša.
CAION/BRUXELLES, 19. studenoga (Hina/Reuters) - Naftna mrlja iz potonulog tankera Prestige mogla bi se pokazati najogorom katastrofom takvog tipa, upozorili su u utorak stručnjaci i aktivisti za zaštitu okoliša.#L# Tanker je prevozio 70.000 tona diesel goriva, dvostruko više od tankera Exxon Valdez koji je 1989. uništio do tada netaknutu divljinu Aljaske. Stručnjaci se pribojavaju da bi tanker pri udaru o morsko dno mogao puknuti, ili bi se, nakon određenog vremena, mogao raspasti od hrđe, te bi tako iscurila cjelokupna količina nafte. Toksini ispušteni u more prijete "dugoročnim i podmuklim učinkom" na ekosustav, što je gore od trenutne fizičke štete nanesene životu u moru, rekao je Christopher Hails iz Svjetskog fonda za prirodu (WWF. On ukazuje na činjenicu da je Exxon Valdez ispustio sirovu naftu a Prestige diesel gorivo koje je mnogo štetnije po okoliš. Stražnji dio tankera koji je prošle srijede doživio havariju pred španjolskom obalom, potonuo je u Atlantski ocean zajedno s većim dijelom sirove nafte koju je prevozio, dok se prednji dio još održava na površini, no čini se da će i on uskoro potonuti. Tanker Prestige, koji je plovio pod bahamskom zastavom, prošle je srijede pogodila oluja zbog koje su njegovi pomorci doživjeli brodolom u blizini sjeverozapadne obale Španjolske. Iz tankera je iscurilo 5.000 do 6.000 tona goriva ostavivši 17 kilometara dugu mrlju. Španjolski zamjenik premijera Mariano Rajoy je priopćio da prema mjestu katastrofe plove tri broda za čišćenje naftne mrlje. Portugalski premijer Durao Barroso je rekao da će se portugalska fregata pridružiti korveti koja je već u tim vodama. No, valovi su visoki pet metara, što je uobičajeno za ovo doba godine, i teško da će se moći spriječiti izlijevanje nafte na obalu Galicije, kazao je glasnogovornik nizozemske tvrtke Smit Salvage Lars Walder. Ovim su incidentom ugrožena jedna od najbogatijih europskih ribolovnih područja, a sama Galicija uglavnom živi od izlova morskih plodova i turizma. Kada na red dođe pitanje odštete, krivca će u ovom slučaju biti teško identificirati, upozorava Greenpeace, ponajprije zbog problema vlasništva koje karakterizira današnju brodarsku industriju. "Radi se o liberijskom tankeru, registriranom na Bahamima, njime upravlja Grčka a unajmila ga je kompanija iz Švicarske", objasnio je dužnosnik Greenpeacea David Santillo. Europski dužnosnici ostali su zgranuti saznanjem da brodovi poput Prestigea i dalje plove morima. Tankeri s jednostrukom oplatom od 2005. više neće smjeti ploviti vodama zemalja EU, a od sljedeće godine počinje puno stroža inspekcija u lukama. Posebice je oštro reagirao francuski predsjednik Jacques Chirac koji je pozvao na "drakonske mjere" čak i ako štete "interesima kompanija čije interese nije vrijedno štititi". Sve u svemu, zaključuju analitičari, nakon ovog incidenta će dužnosnici EU morati štošta objasniti. Iako je EU usvojio tzv. "paket Erika", koji uključuje postupno ukidanje tankera s jednostrukom oplatom, postroženu inspekciju u lukama i osnivanje Europske agencije za pomorsku sigurnost, sve te mjere još nisu stupile na snagu. A u međuvremenu, morima će i dalje ploviti "hrđajuće kante". (Hina) vk sl

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙