PULA, 15. studenoga (Hina) - U pulskom brodogradilištu "Uljaniku" danas je bivši voditelj montaže Stjepan Šegota novinarima rekao da bi kolegama u splitskom brodogradilištu predložio rješenje za porinuće tankera "Elka Aristotele" jer
je taj isti problem "Uljanik" riješio 1971. tijekom porinuća broda "Berge Istra" miniranjem dijela saonica.# Po Šegotinim riječima uljanikovci su se davne 1971. uhvatili u koštac s neuspjelim porinućem broda "Berge Istra" koji je bio dvostruko teži od "Elke". Unatoč brojnim stručnim savjetima odlučili su se, kazao je Šegota, za prijedlog majora bivše JNA Dragičevića koji je predložio miniranje dijela saonica na kojima se zaustavio "Berge Istra". "Odabirom potrebne količine eksploziva te uspješnim miniranjem razbijeni su klinovi kojima je "Berge Istra" prianjao uza saonice. Nakon toga brod je ponovno nalegao na podklade (dio broda koji drži brod na saonicama), a oko stotinu ljudi po 24 sata mjesec je dana neprekidno obavljalo pripreme za novo porinuće", podsjetio se Šegota. U tih mjesec dana sklonili su i očistili saonice, baznu mast ponovno nanijeli na saonice koje su stavljene na novi položaj kako bi porinuće uspjelo. Naglasio je kako je nakon jednomjesečna naporna posla "Berge Istra" uspješno porinuta u more uz pjenušac
PULA, 15. studenoga (Hina) - U pulskom brodogradilištu "Uljaniku"
danas je bivši voditelj montaže Stjepan Šegota novinarima rekao da
bi kolegama u splitskom brodogradilištu predložio rješenje za
porinuće tankera "Elka Aristotele" jer je taj isti problem
"Uljanik" riješio 1971. tijekom porinuća broda "Berge Istra"
miniranjem dijela saonica.#
Po Šegotinim riječima uljanikovci su se davne 1971. uhvatili u
koštac s neuspjelim porinućem broda "Berge Istra" koji je bio
dvostruko teži od "Elke". Unatoč brojnim stručnim savjetima
odlučili su se, kazao je Šegota, za prijedlog majora bivše JNA
Dragičevića koji je predložio miniranje dijela saonica na kojima se
zaustavio "Berge Istra".
"Odabirom potrebne količine eksploziva te uspješnim miniranjem
razbijeni su klinovi kojima je "Berge Istra" prianjao uza saonice.
Nakon toga brod je ponovno nalegao na podklade (dio broda koji drži
brod na saonicama), a oko stotinu ljudi po 24 sata mjesec je dana
neprekidno obavljalo pripreme za novo porinuće", podsjetio se
Šegota. U tih mjesec dana sklonili su i očistili saonice, baznu mast
ponovno nanijeli na saonice koje su stavljene na novi položaj kako
bi porinuće uspjelo. Naglasio je kako je nakon jednomjesečna
naporna posla "Berge Istra" uspješno porinuta u more uz pjenušac
kume broda Jovanke Broz.
Šegota je uvjeren kako će splitski kolege uspješno riješiti problem
jer su znali izgraditi i vrhunski brod kakav je "Elke Aristotele".
Tanker "Berge Istra" potonuo je u prosincu 1975. u Molučkom moru
(Indonezija). Dvojica preživjelih mornara svjedočila su o tri
snažne eksplozije prije potonuća.
(Hina) dspo vkn