ZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Čak 89 posto hrvatskih tvrtki planira izlazak na nova tržišta u usporedbi sa 74 posto srednjoeuropskih, dok njih 95 posto planira razvoj i lansiranje novih proizvoda naspram 84 posto tvrki u srednjoj
Europi.
ZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Čak 89 posto hrvatskih tvrtki
planira izlazak na nova tržišta u usporedbi sa 74 posto
srednjoeuropskih, dok njih 95 posto planira razvoj i lansiranje
novih proizvoda naspram 84 posto tvrki u srednjoj Europi.#L#
Istodobno, hrvatske tvrtke pokazuju zaostajanje za
srednjoeuropskim u odnosima prema klijentima i potrošačima, ponudi
proizvoda te informatičkoj tehnologiji.
Pokazali su to rezultati istraživanja "Održavanje konkurentskih
sposobnosti - usporedba uspješnosti proizvodnog sektora u Srednjoj
Europi s naglaskom na stanje i perspektive hrvatskih poduzeća",
koje je danas predstavila tvrtka Deloite & Touche.
Što se, pak, tiče budućih strateških inicijativa, 84 posto
hrvatskih tvrtki ima u pripremi restrukturiranje, u usporedbi sa
srednjoeuropskim prosjekom od 53 posto.
Prema istraživanju, hrvatski menadžeri provode više vremena od
svojih srednjoeuropskih kolega baveći se aktivnostima unapređenja
poslovanja. Tako je 68 posto tvrtki koje su sudjelovale u
istraživanju istaknulo kako njihovi menadžeri provode više od pet
dana mjesečno baveći se aktivnostima unapređenja poslovanja, dok
je to vrijedilo za 42 posto srednjoeuropskih tvrtki.
Područja, pak, u kojima hrvatske tvrtke zaostaju za
srednjoeuropskim su orijentiranost prema klijentima, odnosno
potrošačima, ponuda odnosno širina proizvode te informatička
tehnologija.
Stoga bi, kako je naglašeno, hrvatske tvrtke više pozornosti
trebale posvetiti svojim klijentima i razumijevanju njihovih
potreba kao i proširiti spektar svojih proizvoda kako bi mogle
bolje konkurirati na regionalnim tržištima.
Konkurentnost hrvatskih tvrtki, rečeno je, potrebno je graditi na
fleksibilnosti proizvodnje i na učinkovitosti proizvodnih
procesa, što se može postići upotrebom modernih metoda i tehnika
proizvodnje te potporom informatičke tehnologije kao i razvojem i
edukacijom ljudskih resursa.
Namjera istraživanja, istaknuli su predstavnici tvrtke Deloite &
Touche, bila je istražiti performanse hrvatskih proizvodnih tvrtki
i pružiti poslovnoj javnosti i menadžerima ocjenu performansi
njihovih tvrtki prema regionalnoj i budućoj konkurenciji.
Istraživanjem su se pokušali dati odgovori i pitanja o akcijama i
budućim koracima koje bi hrvatske proizvođačke tvrtke trebale
poduzeti.
U istraživanju su sudjelovale proizvodne tvrtke iz Hrvatske i
zemalja srednje Europe, koje su kandidati za pristup u članstvo
EU.
(Hina) tp ds