LOS ANGELES, 12. studenoga (Hina/Reuters) - Pet najvećih holivudskih studija otvorilo je u ponedjeljak online prodavaonicu filmova Movielink nakon što su godinama raspravljali o 'copyright' piratstvu koje sada prijeti i glazbenoj
industriji.
LOS ANGELES, 12. studenoga (Hina/Reuters) - Pet najvećih
holivudskih studija otvorilo je u ponedjeljak online prodavaonicu
filmova Movielink nakon što su godinama raspravljali o 'copyright'
piratstvu koje sada prijeti i glazbenoj industriji. #L#
Filmovi na DVD-u su od lansiranja prije pet godina postali jedan od
glavnih izvora prihoda za filmske studije - samo su im 2001. godine
donijeli profit od 4,6 milijardi dolara - a stručnjaci vjeruju da bi
prodaja online filmova mogla donijeti još veću zaradu.
Šef Movielinka Jim Ramo kazao je kako je cilj Movielinka da testira
cijene, nauči nešto o publici koja kupuje online filmove i pošalje
piratima poruku da je njihovoj vladavini kraj.
Poslovanje Movielinka podupiru Warner Bros., Paramount Pictures,
Universal Studios, Sony Pictures Entertainment i Metro-Goldwyn-
Mayer Inc.
Movielink zasad nudi 170 naslova: oskarovce poput "Genijalnog uma"
i "Doručka kod Tiffanyja", akcijske filmove kao što su "Air Force
One", filmove za djecu poput "Harryja Pottera" te komedije kao što
su "Muškarci u crnom". Cijene variraju od 1,99 dolara za starije
naslove do 4,95 dolara za novije filmove.
Filmovi se 'downlodiraju' na kompjutorski hard drive, gdje ostaju
30 dana prije no što se obrišu. Jednom kad se film počne gledati,
korisnik ima 24 sata da pogleda film do kraja prije no što bude
izbrisan, što je jedan od ugrađenih sistema zaštite kako se filmovi
ne bi mogli stavljati na file-sharing Web stranice gdje se mogu
besplatno gledati. Takve Web stranice bile su pogubne za glazbenu
industriju i dovele su do pada prodaje CD-a, pa se filmski studiji
žele zaštititi kako se i njima ne bi dogodila ista stvar.
Remo je kazao da bi jedna od glavnih ciljanih publika za ovu vrstu
proizvoda mogli biti putnici koji downlodiraju filmove na svoje
laptope kako bi ih mogli gledati na putu, ili kako bi ih djeca mogla
gledati u automobilima za vrijeme putovanja.
Movielinkov glavni konkurent je CinemaNow, jedini drugi
prodavatelj online filmova koji ima potporu holivudskih studija
Lions Gate Entertainment, Microsoft Corp. i Blockbuster Inc.
Šef CinemaNow Curt Marvis kazao je da njihova Web stranica
zabilježi oko 50.000 korisnika dnevno te 1,5 milijuna mjesečno, ali
da ih većina 'downlodira' besplatne isječke i predigre. Oko jedan
posto tih korisnika počinje kupovati online filmove.
Marvis nije zabrinut zbog konkurencije, pogotovo ne ovako rano u
evoluciji online filmova. Poput Rama, i on smatra da je tržište
online flmova u vrlo ranoj razvojnoj fazi te da ima potencijal
postati masovno tržište.
"Smatramo da je 2002. godina početna godina, te da bi online filmovi
do 2005. godine mogli postati posve uobičajena pojava", kazao je
Marvis.
(Hina) jšk bnš