ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Zagrebačkom turizmu hitno je potrebno restrukturiranje u kojem će zajednički sudjelovati javni i privatni sektor, turistička zajednica, poduzetništvo i uprava grada, kako bi Zagreb dobio prepoznatljivo
mjesto u europskoj gradskoj turističkoj ponudi te postao konkurentnim drugim glavnim gradovima država srednje i jugoistočne Europe.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Zagrebačkom turizmu hitno je
potrebno restrukturiranje u kojem će zajednički sudjelovati javni
i privatni sektor, turistička zajednica, poduzetništvo i uprava
grada, kako bi Zagreb dobio prepoznatljivo mjesto u europskoj
gradskoj turističkoj ponudi te postao konkurentnim drugim glavnim
gradovima država srednje i jugoistočne Europe.#L#
Polazna je to osnova Razvojno-marketinškog plana turizma grada
Zagreba 2002.-2010. kojeg je izradila marketinško-turistička
tvrtka Horwath Consulting iz Zagreba, koji je danas prvi put
predstavljen javnosti na sjednici skupštine Turističke zajednice
grada Zagreba (TZGZ).
Suradnici na izradi plana bili su i predstavnici španjolske tvrtke
THR, koja je sličan plan izradila i za cijelu Hrvatsku, kao i TZGZ
koja je plan i naručila te za njega izdvojila nešto manje od milijun
kuna.
Po riječima direktora Horwath Consultinga Miroslava Dragičevića
plan polazi od procjene postojećeg stanja zagrebačkog turističkog
prometa u kojem se godišnje ostvaruje oko 300 tisuća turističkih
dolazaka, 600 tisuća noćenja i ukupna godišnja turistička
potrošnja od 322 milijuna eura, što čini svega 4,36 posto u ukupnom
BDP-u grada. To nije dovoljno i znatno je ispod zagrebačkih
turističkih mogućnosti.
Zagreb sada nije atraktivan većem broju turista jer i ne nudi ništa
što bi ga izdvajalo, osim tranzita prema Jadranu. Da bi se to
promijenilo prije svega je potrebno unaprijediti i osmisliti
ponudu urbanih i zabavnih turističkih proizvoda te odrediti nove
turističke prostore u gradu. Tek tada bi Zagreb do 2010. mogao
ostvariti udvostručenje broja posjetitelja na oko 700 tisuća,
turističkih noćenja na 1,2 milijuna (što je optimum grada) kao i
turističke potrošnje na oko 800 milijuna eura.
Direktor TZGZ-a Mario Zmajević vrlo se pohvalno izrazio o planu,
najavljujući da će uskoro naći i na jednoj od sjednica gradskog
Poglavarstva.
Podatke o turističkom prometu u Zagrebu za prvih devet ovogodišnjih
mjeseci Zmajević je ocijenio zadovoljavajućim, jer je Zagreb
posjetilo 18,5 posto više turista nego u istom razdoblju prošle
godine, a njih 292 tisuće ostvarili su i 19,3 posto više noćenja ili
533,8 tisuća.
(Hina) tam ds