ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Najveći broj ispitanih korisnika mobilnih telefona u Hrvatskoj, njih 57 posto, mjesečno na razgovore putem mobitela potroši do 100 kuna, dok na one iznad 300 kuna otpada samo četiri posto.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Najveći broj ispitanih korisnika
mobilnih telefona u Hrvatskoj, njih 57 posto, mjesečno na razgovore
putem mobitela potroši do 100 kuna, dok na one iznad 300 kuna otpada
samo četiri posto. #L#
Podatak je to iz istraživanja o navikama hrvatskih građana kod
korištenja mobilnih telefona koje je provela agencija za
istraživanje tržišta i javnog mnijenja PULS.
Istraživanje rađeno na uzorku od 1000 ispitanika CATI metodom
telefonskog istraživanja predstavljeno je u sklopu prošlotjedne
konferencije Wireless World - Mobile Life.
Cilj je bio istražiti motivaciju i ponašanje korisnika mobitela
vezanih uz izbor i korištenje mobilnih telefona, kao i usluga GSM
operatera u svakodnevnom životu.
Tako je 45 posto ispitanika odgovorilo da posjeduje mobitel, od
toga 85 posto posjeduje jedan, 11 posto dva, a četiri posto tri
uređaja.
Oko 42 posto ispitanika, koji imaju mobitel, koristi Simpu, a isti
postotak VIP.me uslugu. Slijedi Cronet s 11 posto, VIP sa devet
posto i Mobitel (099) sa dva posto.
Najvažnije karakteristike za hrvatske korisnike pri izboru
mobitela su vrijeme trajanja baterije (58 posto), jednostavnost
aparata za korištenje (46 posto), te cijena aparata (45 posto).
Od svih funkcija na mobitelu najčešće se koriste primanje i slanje
SMS poruka, vibro bateriju/alarm, budilica i podsjetnik.
Najčešći problemi sa mobitelom su prebrzo trošenje baterije (39
posto), preopterećenost mreže nekog GSM operatera (33 posto) i
premalo kapaciteta za čuvanje SMS poruka (28 posto).
Čak 53 posto korisnika je već jednom promijenilo svoje mobilne
telefone, a od toga, 42 posto zbog problema sa starim telefonom, a
46 posto radi poželjnih karakteristika novog mobitela.
Oko 20 posto ispitanika promijenilo je GSM operatera ili uslugu
koju je operater pružao. Najveći broj, 30 posto, GSM operatera je
promijenilo radi bolje pokrivenosti i boljeg signala, a najveći
broj (44 posto) uslugu GSM operatera promijenilo je radi povoljnije
cijene.
Ispitanici su barem jednom do sada koristili uglavnom primanje
vijesti na mobitel putem SMS poruka (19 posto), SMS banking (18
posto) i SMS parking (13 posto), dok je vrlo mali broj njih koristio
SMS kino (2 posto) ili mogućnost kupnje cvijeća putem mobitela (1
posto).
Čak 54 posto ispitanih nikada nije čulo za mogućnost kupnje putem
mobitela, a i oni koji jesu, ne znaju jasno odgovoriti, odnosno ne
znaju obavlja li se ono putem SMS-a, poziva, kako se plaća račun i
sl., kaže se u istraživanju.
Kao zaključak Pulsovog istraživanja ističe se da je razina
poznavanja i korištenja funkcija mobilnog telefona kod ispitanika
znatno niža od realnih mogućnosti koje mobilna telefonija nudi. Kod
izbora mobitela presudna je praktičnost aparata, a od ponuđenih
funkcija najčešće se koriste tehnološki jednostavnije, dok je
interes i poznavanje usluga GSM operatera, kao i za tehnološki
razvoj mobilne komunikacije u općoj populaciji relativno nizak.
(Hina) nz ds