FR-interview-Vjerske zajednice-Sekte/kultovi franc-le figaro 16.10.02. del valle: treći veliki totalitarizam FRANCUSKALE FIGARO16.X.2002.Alexandre Del Valle: 'Imamo posla s trećim velikim totalitarizmom'Joseph Mace-Scaron razgovarao
je geopolitologom Alexandreom Del Valleom koji je nedavno objavio knjigu 'Islamistički totalitarizam juriša na demokracije': " - U zadnjoj knjizi 'Islamistički totalitarizam' odbacujete razmjerni optimizam nekih islamologa. Potvrđuje li atentat na Baliju vašu postavku?= Taj atentat treba promatrati u kontekstu ubojstva američkog državljanina u Kuvajtu - oduševljeno je mnoštvo dočekalo ubojice kao junake - kao i atentata na francuski tanker Limburg u vodama Jemena, ne zaboravljajući atentate koji se, na sreću, svakog tjedna sprječavaju na Zapadu (Italija, Belgija, Sjedinjene Države...). To potvrđuje središnju tezu moje knjige da smo sučeljeni s trećim velikim totalitarizmom i s važnim i trajnim pokretom u svijetu koji planet želi podložiti islamizmu, pošto uspostavi rat između uljudba i vjera. Zbog toga su glasovite spavajuće mreže Al Qaide operativne mreže u uzlaznoj fazi novačenja spremne da udare svakog časa i posvuda, a u zadnje ih vrijeme iz sna bude mogući izgledi za
FRANCUSKA
LE FIGARO
16.X.2002.
Alexandre Del Valle: 'Imamo posla s trećim velikim
totalitarizmom'
Joseph Mace-Scaron razgovarao je geopolitologom Alexandreom Del
Valleom koji je nedavno objavio knjigu 'Islamistički totalitarizam
juriša na demokracije': " - U zadnjoj knjizi 'Islamistički
totalitarizam' odbacujete razmjerni optimizam nekih islamologa.
Potvrđuje li atentat na Baliju vašu postavku?
= Taj atentat treba promatrati u kontekstu ubojstva američkog
državljanina u Kuvajtu - oduševljeno je mnoštvo dočekalo ubojice
kao junake - kao i atentata na francuski tanker Limburg u vodama
Jemena, ne zaboravljajući atentate koji se, na sreću, svakog tjedna
sprječavaju na Zapadu (Italija, Belgija, Sjedinjene Države...). To
potvrđuje središnju tezu moje knjige da smo sučeljeni s trećim
velikim totalitarizmom i s važnim i trajnim pokretom u svijetu koji
planet želi podložiti islamizmu, pošto uspostavi rat između
uljudba i vjera. Zbog toga su glasovite spavajuće mreže Al Qaide
operativne mreže u uzlaznoj fazi novačenja spremne da udare svakog
časa i posvuda, a u zadnje ih vrijeme iz sna bude mogući izgledi za
rat protiv Iraka. Poruka je dvojaka: neislamističke režime treba
destabilizirati, a 'judeokršćanski' Zapadnjaci moraju znati da su
u pogibli gdje god bili.
- Jedna se misao provlači kroz vašu zadnju knjigu, a to je pitanje je
li još uvijek dopušteno kritizirati islam...
= U Francuskoj je danas gotovo nemoguće kritizirati islam i
pokazati razlike između te vjere i sustava zapadnih vrijednosti. I
samo isticanje bitnih razlika između dviju uljudba u najboljem se
slučaju promatra kao znak nesnošljivosti, a u najgorem, kao kazneno
djelo rasizma, kao pojačana islamofobija.
- Kako tumačite to odbacivanje kritike?
= Postupnim skretanjem k etnizaciji islama. Muslimanska se vjera
postupno počela miješati s etničkom pripadnošću. Počeli su se
poistovjećivati etnički partikularizam, islamski zahtjevi i
izvaneruopski narodi. No takva povlastica - ili zapravo takva
stupica - nikada se nije postavljala manjinama poteklim iz
prijašnjih useljeničkih valova - mislim na Talijane, Španjolce i
Poljake koji su prihvatili Francusku. (...)
- Da biste odredili fenomen, govorite o 'zelenom totalitarizmu'.
Neki primjećuju da teroristička mreža bez države nije
totalitarizam...
= Ipak, slobodno možemo govoriti o totalitarizmu. Totalitarizam
je, prije nego se utjelovio u državi, bio način razmišljanja.
Vidjeli smo to s komunističkim totalitarizmom koji je, prije nego
se utjelovio u državi, prije nego se pomirio sa statonacionalnim
projektom, bio ideologija, tj. u smislu Hannah Arendt, logika jedne
zamisli. Zašto isto ne bi bilo s islamističkim totalitarizmom?
Muslimanski puk u Europi većinom je miroljubiv, ali 10 do 15 posto
fanatika prava su opstrukcijska manjina. Na nju se može osloniti
zeleni totalitarizam kako bi osigurao svoje širenje. Totalitarna
doktrina islamizma napreduje jer mi dopuštamo sljedebenicima
islamističkog totalitarizma, učiteljima i integrističkim imamima
u našim predgrađima, da se očituju. Muslimaske smo useljenike
gurnuli u naručje islamizmu. (...)"