ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Ministar znanosti i tehnologije Gvozden Flego istaknuo je na današnjoj međunarodnoj konferenciji "Promjene u obrazovanju učitelja u Europi" koja se održava u organizaciji Učiteljske akademije zagrebačkoga
Sveučilišta kako Hrvatska teži da obrazovanje nastavnika u svim segmentima bude sveučilišno.
ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Ministar znanosti i tehnologije
Gvozden Flego istaknuo je na današnjoj međunarodnoj konferenciji
"Promjene u obrazovanju učitelja u Europi" koja se održava u
organizaciji Učiteljske akademije zagrebačkoga Sveučilišta kako
Hrvatska teži da obrazovanje nastavnika u svim segmentima bude
sveučilišno.#L#
U pozivnome izlaganju ministar Flego govorio je o tri teze -
specifičnosti hrvatskoga visokog obrazovanja, visokome
obrazovanju kao javnoj službi te dinamičnosti obrazovnoga sustava
koju uvjetuju promjene u znanosti.
Istaknuo je da je nezaobilazna specifičnost visokoga obrazovanja u
tomu što su hrvatska sveučilišta zapravo slobodne asocijacije
fakulteta, a ne integrirane ustanove kao u većem dijelu Europe.
Jer, dodao je Flego, u Hrvatskoj su fakulteti temeljene jedinice
koje odlučuju o nastavnim planovima i programima.
Što se tiče obrazovanja nastavnika Flego smatra da bi, zbog
hrvatskih specifičnih potreba, obrazovni sustav trebao biti
četverogodišnji sveučilišni studij plus jedna godina pedagoško-
psihologijskoga obrazovanja plus trogodišnji doktorski studij dok
Bolonjska deklaracija predlaže drukčiji sustav - trogodišnji
dodiplomski studij pa dvogodišnji poslijediplomski studij te tri
godine doktorskoga studija.
Posebnost javnih službi, istaknuo je ministar znanosti i
tehnologije, nameće pak i određenu potrebu da se obrazovnim
ustanovama oduzme jedan dio nadležnosti koji se onda prenosi na
javnost.
U pojedinim znanstvenim područjima kao što su primjerice fizika i
biokemija promjene su tako brze da se nastavni programi za ta i
slična područja trebaju mijenjati svakih pet do osam godina,
upozorio je Flego.
Sve to, smatra ministar Gvozden Flego, upućuje i na značaj
cjeloživotnoga učenja i obrazovanja kako nastavnika tako i ljudi
drugih struka.
Organizatori su izrazili veliko zadovoljstvo istupom ministra
Flege kao prvim obraćanjem jednoga ministra znanosti i tehnologije
nastavnicima.
(Hina) ip az