ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Međunarodna konferencija "Promjene u obrazovanju učitelja u Europi" na kojoj će iskustva o važnosti promjena u sustavu obrazovanja razmijeniti stručnjaci iz deset europskih zemalja održava se danas na
Učiteljskoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu.
ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Međunarodna konferencija "Promjene u
obrazovanju učitelja u Europi" na kojoj će iskustva o važnosti
promjena u sustavu obrazovanja razmijeniti stručnjaci iz deset
europskih zemalja održava se danas na Učiteljskoj akademiji
Sveučilišta u Zagrebu.#L#
Ta konferencija trebala bi pridonijeti i jačanju svijesti u
Hrvatskoj o nužnosti promjena u sustavu obrazovanja učitelja,
istaknuo je dekan Učiteljske akademije Mile Silov.
Na posebnost stanja u Hrvatskoj u kojoj o sustavu obrazovanja skrbe
dva minisitarstva - prosvjete i športa te znanosti i tehnologije -
ukazao je ministar znanosti i tehnologije Gvozden Flego. S tim u
vezi, ministar Flego istaknuo je kako se nada da će do kraja njegova
ministarskog mandata biti dovršene i pripreme za objedinjavanje
tih ministarstava što su okupljeni podržali pljeskom. Ministar
Flego organizatorima je uputio i jednu opasku koja se tiče naziva
konferencije rekavši kako smatra da bi, umjesto promjena, bilo
primjerenije reći mijenjanje jer su, dodao je, promjene tako
učestale da prelaze u proces mijenjanja.
I ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar upozorio je da je
pitanje kako koordinirati posao spomenutih ministarstava jedan od
problema obrazovnoga sustava. Što se pak tiče obrazovanja učitelja
ministar Strugar rekao je da je intenzivna rasprava o promjenama
koja je u tijeku pokazala da je jedno od bitnih pitanja u Hrvatskoj
kako ostvariti sveučilišni studij za sve učitelje. A kvaliteta
promjena u velikoj mjeri ovisi i o zauzimanju učitelja, istaknuo je
Strugar podsjetivši da su te činjenice hrvatski učitelji bili
svjesni i pred dosta vremena na što upućuju i zapisi s njihova
okupljanja u Petrinji 1874.
Prorektor za nastavu i studente zagrebačkoga Sveučilišta Vjekoslav
Jerolimov smatra da je ta međunarodna konferencija važna kao mjesto
neposredne razmjene iskustava stručnjaka iz različitih zemalja.
Da se Austrija sada nalazi u zahtjevnome razdoblju kada je riječ o
promjenama u obrazovnome sustavu koji je u procesu promjena iz
centraliziranoga u decentralizirani upozorila je Gertrud Neumann s
Učiteljskoga obrazovnog koleđa u Linzu. S tim u vezi, gospođu
Neumann raduju promjene koje je potrebno provesti u skladu s
bolonjskim procesom i to u dva smjera. Jer, kako je rekla, primjetan
je novi polet zbog postojećih napora usklađivanja sa standardima
Bolonjske deklaracije koja je dala i dodatni poticaj za povećavanje
konkurentnosti austrijskoga obrazovnog sustava.
Govoreći o iskustvima u Bosni i Hercegovini profesor na Pedagoškoj
akademiji u Sarajevu Safet Smajkić istaknuo je da na nivou
Federacije BiH ne postoji ministarstvo zaduženo za područja odgoja
i obrazovanja. Za to nadležnost postoji na razini svakog od deset
kantona, rekao je Smajkić dodavši da svaki kanton ima svoj posebni
obrazovni program ovisno o nacionalnomu sastavu stanovnika. Kao
neke od najozbiljnijih problema Smajkić je spomenuo neracionalnu i
ekonomski neodrživu teritorijalnu rasprostranjenost obrazovnih
institucija te želju da se skoro u svakome gradu osnuje novo
sveučilište.
O obrazovanju učitelja u Češkoj Republici govorila je pak
profesorica Obrazovnoga fakulteta Sveučilišta Olomouc Eva
Urbanovska koja je istaknula potrebu da se kod odabira kandidata za
studij vodi računa o njihovoj motiviranosti.
U povodu održavanja konferencije tiskan je i poseban broj časopisa
"Metodika" koji su uredili profesori Učiteljske akademije Vlatka
Domović i Milan Matijević a u kojemu će zainteresirani naći priloge
stručnjaka iz više europskih zemalja.
(Hina) ip az