ZAGREB, 4. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju od 2003. do 2007. opremiti sigurnosnom signalizacijom od 30 do 50 željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP) godišnje, a ukupna vrijednost investicije u tom razdoblju iznosi
140 milijuna kuna.
ZAGREB, 4. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju od
2003. do 2007. opremiti sigurnosnom signalizacijom od 30 do 50
željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP) godišnje, a ukupna
vrijednost investicije u tom razdoblju iznosi 140 milijuna kuna.
#L#
Predstavnici Hrvatskih željeznica (HŽ), Ministarstva pomorstva,
prometa i veza (MPPIV), MUP-a te Hrvatskih cesta (HC) razgovarali
su danas o povećanju razine sigurnosti na željezničko-cestovnim
prijelazima, a na tom su sastanku izneseni i budući planovi HŽ-
glede osiguravanja tih prijelaza.
HŽ su od 1996. do 2001. ugradile 37 najmodernijih uređaja za zaštitu
prijelaza i u to uložili 43 milijuna kuna. Ukupna investicija za
nove i zamjenu starih sigurnosnih mjera na ŽCP-ima u tom razdoblju
je iznosila 50 milijuna kuna. U ovoj godini HŽ će uložiti, prema
ugovorima, 23 milijuna kuna za osiguravanje prijelaza.
Istaknuto je da se na ukupnoj duljini mreže HŽ-ovih pruga od 2726
kilometara nalazi 1624 ŽCP-ova ili jedan prijelaz na svakih 1,68
kilometara.
Od 1995. do kolovoza 2002. ukupno je na prijelazima zabilježena 591
nesreća u kojima je poginulo 155 osoba, a teško ozlijeđena 151
osoba. Materijalna šteta iznosila je 9 milijuna kuna, a željeznički
prometa bio je ukupno prekinut 452 sata.
U HŽ-u napominju da se čak 38 posto nesreća dogodilo na prijelazima
s najsuvremenijim načinom osiguranja, a ostale na onima osiguranim
samo cestovnim znacima. Za devet nesreća bili su odgovorni
željeznički radnici, dok su 99 posto nesreća prouzročili vozači.
Na sastanku je zaključeno da treba smanjiti broj prijelaza,
riješiti što veći broj prijelaza denivelacijom kao najvišim
stupnjem osiguranja i povisiti razinu osiguranja na što većem broju
prijelaza. Potrebno je osnovati i operativno tijelo na razini MPPV-
a za sigurnost prometa na križanju pruga i cesta, a činili bi ga
predstavnici Ministarstva, HC-a i HŽ-a. U idućih 10 godina trebalo
iz državnog proračuna osigurati oko 50 milijuna kuna godišnje da bi
se 50 prijelaza opremilo svjetlosno-zvučnom signalizacijom u
kombinaciji ili bez branika ili polubranika, a nositelj
investicija bile bi HŽ.
(Hina) nz ds