ZAGREB, 1. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza uskoro će hrvatskoj Vladi uputiti prijedlog novog zakona o željeznici, kojim je predviđeno razdvajanje infrastrukture od prijevoza, a njime bi se omogućila i
privatizacija pojedinih djelatnosti što će utjecati i na veću konkurentnost usluga Hrvatskih željeznica (HŽ).
ZAGREB, 1. listopada (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza uskoro će hrvatskoj Vladi uputiti prijedlog novog zakona o
željeznici, kojim je predviđeno razdvajanje infrastrukture od
prijevoza, a njime bi se omogućila i privatizacija pojedinih
djelatnosti što će utjecati i na veću konkurentnost usluga
Hrvatskih željeznica (HŽ).#L#
Najavio je to ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić na
današnjem okruglom stolu "Budućnost željeznice", organiziranom u
povodu Dana HŽ-a, 5. listopada.
Restrukturiranje HŽ-a i prilagodba europskim standardima
prioritetni je cilj razvoja HŽ-a te strateški značajno za
cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. U idućih pet godina, kaže
predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić, u obnovu i
modernizaciju infrastrukture te voznog parka predviđeno je
ulaganje od oko šest milijardi kuna, od čega dvije milijarde kuna u
ovoj godini.
Podsjetivši da su zbog rata HŽ pretrpjele velike štete uz znatno
smanjenje prometa, Drempetić je naglasio da su stoga sve dosadašnje
investicije najvećim dijelom usmjeravane na uklanjanje ratnih
šteta te da se tek od 2000. godine počelo s kapitalnim ulaganjima u
pruge. S obzirom na nove investicije, očekuje da bi u idućih
nekoliko godina HŽ mogao sustići ostale tranzicijske zemlje,
budući se, kazao je Drempetić, većina predviđenih ulaganja odnose
na modernizaciju infrastrukture, prije svega na paneuropskim
koridorima.
Što se pak teretnog prometa tiče, prvi čovjek HŽ-a kaže kako će
sadašnji broj teretnih vagona trebati smanjiti za pola, na pet
tisuća te ih prilagoditi kombiniranom prijevozu kako bi
zadovoljili zahtjeve tržišta. U putničkom prijevozu velike i
snažne kompozicije koje danas voze i čije je održavanje vrlo skupo,
trebat će zamijeniti bržim i isplativijim motornim vlakovima,
kojih 10 već prometuje na lokalnim prugama.
Više od 100 kilometara pruge obnovljeno je u ovoj godini, a toliko
se planira obnoviti i iduće, čime će se, osigurati postizanje
europskog prosjeka brzine vlakova - od 160 kilometara na sat. U
tijeku je i rekonstrukcija 40 putničkih vagona, posebno uvođenja
klimatizacije, a prvi takvi vagoni bit će gotovi do početka
turističke sezone 2003, dok je završetak radova na ostalima
predviđen do kraja 2004.
Procesom restrukturiranja HŽ-a, napomenuo je Drempetić,
obuhvaćeno je i smanjenje sadašnjih 16,3 tisuće zaposlenih na 12,5
tisuća, uz potrebu dodatne edukacije zaposlenih, posebno u
informatici.
Sve će to, zaključio je predsjednik HŽ-ove Uprave, omogućiti
ostvarivanje postavljenih ciljeva HŽ-a - stalan godišnji porast
prijevoza tereta za 5 posto, porast prijevoza putnika 2 posto te 10
postotni rast prihoda.
(Hina) tam db