ZAGREB, 30. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ), za sustizanje produktivnosti europskih željeznica, moraju na godišnjoj razini ostvarivati stalan porast prijevoza tereta od pet posto, putnika od dva posto, a prihoda od 10 posto,
ocijenio je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić.
ZAGREB, 30. rujna (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ), za sustizanje
produktivnosti europskih željeznica, moraju na godišnjoj razini
ostvarivati stalan porast prijevoza tereta od pet posto, putnika od
dva posto, a prihoda od 10 posto, ocijenio je predsjednik Uprave HŽ-
a Marijan Drempetić.#L#
Na današnjem predstavljanju dostignutih rezultata i budućih
planova, kao početak proslave Dana HŽ-a 5. listopada, Drempetić je
kazao je da se pritom mora nastaviti restruktiranje tvrtke, kao
sastavni dio tržišne prilagodbe kriterijima koji stoje pred svakim
prijevoznikom - što brža isporuka tereta gospodarstvu, te
kvalitetan i brz prijevoz putnika.
HŽ mora sustići produktivnost europskih željeznica i ostvarivati
vlastite prihode od prijevoza putnika i roba koji će pokriti sve
troškove, kazao je prvi čovjek HŽ-a. Za to je potrebno i smanjiti
broj zaposlenih kojih je danas 16.300, a daljnjim
restrukturiranjem na početku 2003. trebalo bi ih biti oko 15.000.
Proces odvajanja sporednih djelatnosti od matičnog posla,
prijevoza, je završen, kaže Drempetić dodajući da je tako početkom
ove godine osnovano sedam tvrtki u kojima je zaposleno 1.800
radnika. Očekuje se njihova privatizacija, u kojoj će sudjelovati
svi zaposlenici.
Govoreći o poslovnim planovima, Drempetić je napomenuo da je
dovršen projekt rekonstrukcije 10 elektrolokomotiva, u tijeku su
projekti rekonstrukcije 20 dizel električnih lokomotiva, projekt
rekonstrukcija 10 elektromotornih i dizel motornih vlakova koji će
zamijeniti klasične garniture na lokalnim prugama i pojeftiniti
prijevoz. U prvih devet mjeseci napravljeno je 50 kilometara
kapitalnog remonta pruga, u tijeku je remont pruge od Zagreba do
Karlovca, dok bi slijedeće godine trebao završiti remont cijele
ličke pruge, što bi omogućilo uvođenje nagibnih vlakova. HŽ čeka i
obnova željezničke infrastrukture na paneuropskim koridorima što
mora biti gotovo 2006.
U HŽ-u ističu kako je počeo otkup zemljišta na 12 kilometra dugoj
budućoj pruzi Sveti Ivan Žabno-Gradec, kojim će se put od Zagreba do
Bjelovara skratiti za oko 35 minuta. Najavio je da bi do Nove godine
mogao biti izrađen i prvi domaći niskopodni vagon za prijevoz
kamiona, kojih HŽ misli nabaviti najmanje 50.
HŽ je nabavio oko 750 novih računala, jer im je zbog zastarjele
opreme prijetilo urušavanje sustava koje bi do kraja godine trebala
sva biti uvezana optičkom vezom po Hrvatskoj, ali prvi put sa
Slovenijom. Krajem slijedećeg mjeseca trebao bi biti potpuno
informatiziran zagrebački Glavni kolodvor, a od političke odluke
zavisi hoće li se graditi zasebna informatička mreža HŽ-a ili će u
nju biti uključeni svi iz javnog sektora, kazao je.
(Hina) nz db