ZAGREB/TORONTO, 19. rujna (Hina) - Suprotno vjerovanju marketinških stručnjaka, često ponavljanje reklama ne poboljšava uvijek pamćenje marke proizvoda, pokazuje najnovije istraživanje.
ZAGREB/TORONTO, 19. rujna (Hina) - Suprotno vjerovanju
marketinških stručnjaka, često ponavljanje reklama ne poboljšava
uvijek pamćenje marke proizvoda, pokazuje najnovije istraživanje.
#L#
"Potrošači često ne zapamte informacije iz reklama pa ponavljanje
ne vodi nužno boljem pamćenju proizvoda i njihovih slogana", tvrdi
Sharmistha Law, profesorica marketinga iz Rotman School of
Management pri sveučilištu u Torontu. "Umjesto toga, ono može
izazvati brkanje marke proizvoda s konkurentskim proizvodima."
Sharmistha Law u svom je istraživanju ispitala sposobnost
studenata da zapamte slogane i točno ih spoje s proizvodom. Dvije su
skupine studenata na kompjutorskim ekranima pogledale 20 reklama
stvarnih proizvoda, ali izmišljenih slogana. Deset se reklama na
ekranima pojavilo samo jednom, a deset ih se pojavilo triput.
Jedna je skupina na ekranu vidjela potpun naziv proizvoda i slogan,
dok je druga skupina vidjela samo prvo slovo proizvoda i tek je
naknadno doznala njegovo puno ime. Cilj takvog postupka bio je da se
kod druge skupine studenta potakne mentalni angažman radi boljeg
pamćenja.
Pokazalo se da ponavljanje reklama za studente prve skupine nije
bila prednost. Dapače, čak ih je 50 posto netočno spojilo proizvod
sa sloganom kod reklama koje su vidjeli tri puta, dok ih je 38 posto
isto učinilo s reklamama koje su vidjeli samo jednom.
Kod druge je skupine, međutim, samo 35 posto ispitanika pogrešno
spojilo proizvod sa sloganom u reklamama koje su vidjeli nekoliko
puta, što pokazuje da gledatelji bolje pamte imena proizvoda ako se
od njih traži nekakav mentalni angažman.
Studiju je objavio "Journal of Marketing Research" koji izdaje
kanadsko Vijeće za sociološka istraživanja.
(Hina) jšk dgk