FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"MANET -VELAZQUEZ" - ŠPANJOLSKA INVAZIJA MUZEJA ORSAY

PARIZ, 18. rujna (Hina/AFP) - Izložba "Manet-Velazquez", otvorena u Parizu, svjedoči o revoluciji u francuskom slikarstvu 19. stoljeća koja se dogodila otkrićem španjolskih majstora.
PARIZ, 18. rujna (Hina/AFP) - Izložba "Manet-Velazquez", otvorena u Parizu, svjedoči o revoluciji u francuskom slikarstvu 19. stoljeća koja se dogodila otkrićem španjolskih majstora. #L# Manet i Velazquez nisu jedine zvijezde izložbe. Među 120 djela izloženih do 5. siječnja u muzeju Orsay, koja će nastaviti put njujorškog Metropolitan muzeja, nalaze se Zurbaran, Goya i Murillo, Delacroix, Courbet i Degas. Manet ipak zauzima počasno mjesto, jer njegovih 37 slika i grafika "na španjolski način" čine jednu trećinu izložbe. To je razmjerno njegovom obožavanju Velazqueza, "najvećeg slikara koji je ikad postojao", kao što piše u pismu Baudelaireu 1865. godine. Već se Delacroix oduševljavao španjolskim slikarstvom: "To je ono što sam tako dugo tražio, taj čvrsti, a opet rastopljeni nanos boje. Želio bih na smeđe ili crveno platno razmazati dobar masni debeli nanos boje". Zašto je to otkriće došlo tako kasno, kad je Diego Velazquez (1599.- 1660.) već bio službeni slikar španjolskog dvora, u vrijeme kad su djelovali i Francisco de Zurbaran i Bartolome Murillo? Francuski slikari otkrivaju španjolsko "Zlatno stoljeće" s 200 godina zakašnjenja. Španjolska umjetnost bila je rijetko izlagana prije Revolucije. U Parizu se tek nakon napoleonskih ratova, 1814.-15. izlažu remek- djela Ribere, Murilla i Zurbarana, no za vrlo kratko vrijeme. Tek nakon što Louis-Philippe otvara Španjolsku galeriju u muzeju Louvre (1838.-48.), posjetitelji mogu vidjeti više od 400 slika, koje 1853. nastavljaju put Londona. Za francuske slikare, to je veliki šok: španjolsko slikarstvo je izuzetno realistično, mnogo slobodnije teksture, širokih, brzih i debelih poteza. Oduševljen slikom "Pablo de Valladolid", Velazquezovim potretom jednog glumca iz vremena Philippea IV, Manet (1832.-84.) će reći: "Pozadina nestaje i samo zrak okružuje osobu u crnom koja zrači životnošću". Manet nastavlja ponavljati te kontraste - crno na smeđem, bijelo na okeru, svila na baršunu - kao na slici "Dječak sa sabljom" (1860.), koja je posuđena iz njujorškog Metropolitan muzeja. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙