FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PARIŠKI CENTAR POMPIDOU ISPRAVLJA NEPRAVDU

PARIZ, 15. rujna (Hina/AFP) - Velikom retrospektivom posvećenom Maxu Beckmannu, kojeg anglosaksonske zemlje smatraju jednim od najvećih slikara XX. stoljeća, pariški Centar Pompidou želi ispraviti veliku nepravdu: totalno nepoznavanje umjetnika među Francuzima.
PARIZ, 15. rujna (Hina/AFP) - Velikom retrospektivom posvećenom Maxu Beckmannu, kojeg anglosaksonske zemlje smatraju jednim od najvećih slikara XX. stoljeća, pariški Centar Pompidou želi ispraviti veliku nepravdu: totalno nepoznavanje umjetnika među Francuzima. #L# Od 12. rujna do 6. siječnja bit će predstavljeno stotinjak slika, 60 djela na papiru, tri skulpture i četiri filma koji prikazuju životni put slikara rođenog u Leipzigu 1884. i preminulog u New Yorku 1950. godine. "Max Beckmann je simpatičan čovjek koji je shvatio da ga priroda nije obdarila talentom za banku nego darom za slikarstvo; marljiv je čovjek koji voli Bacha i obožava Mozarta te vrlo dobro spava", tako se u kratkoj autobiografiji punoj humora, objavljenoj 1924., opisuje sam slikar, koji je svoje "obrazovanje građanina Europe započeo u Weimaru, Firenci, Parizu i Berlinu." No što se tiče opisivanja samog sebe, Beckmann je puno spretniji pri slikanju samog sebe, što se može vidjeti iz brojnih autoportreta s izložbe, čiji je autor Didier Ottinger, glavni kustos Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Centru Pompidou. Tim se autoportretima ocrtavaju različita lica umjetnika tijekom njegova života. Od smrti majke 1906., njegovo djelo prati tragični karakter ljudske sudbine, što svjedoče njegova monumentalna platna inspirirana kršćanskom i mitskom tematikom. Prvi svjetski rat, u kojem je sudjelovao kao bolničar, ostavlja u njegovim djelima gotovo okrutni realizam, posebice vidljiv u njegovim gravurama na papiru pod nazivom "Napad", "Projektil" i "Velika operacija". Tek što se bio oporavio od živčanog sloma, Beckmann razvija jezik straha, deformiranih proporcija, grubljih oblika i jačeg izričaja. Posvuda pobjeđuje smrt, od "Skidanja s križa" do "Noći". A nakon te faze slijedi potpuno smirenje. Kutovi su zaobljeni, boje postaju življe te Beckmann bira tematiku akrobata kako bi ilustrirao farsu ljudske egzistencije u svijetu ironije. Lud za Cezanneom, Beckmann je sanjao da će ostvariti sintezu između Matisseovog kromatizma i oblika punih neoklasicizma kakve je koristio Picasso. U Parizu je 1929. unajmio atelier, no nije dugo ostao u Francuskoj. Godine 1933. seli u Berlin gdje je nalazio inspiraciju u mitologiji, simbolizmu, no uznemirava ga nacistički totalitarizam te konačno bježi u Amsterdam pa u Ameriku. Za razliku od Francuza, Amerikanci vide u Beckmannu velikog umjetnika kojemu dodjeljuju mjesto profesora u Saint Louisu i New Yorku, gdje je i umro 1950. od srčanog udara, ostavši vjeran svojoj figurativnoj umjetnosti pomiješanoj s fantastikom. (Hina) dš bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙