FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEČERAS POČINJE 5763. GODINA PO ŽIDOVSKOME KALENDARU

ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Nakon zalaska Sunca kada se na nebu pojavi prva zvijezda Židovi će večeras u svojoj matičnoj domovini Izraelu te diljem svijeta slaviti početak 5763. godine po njihovu kalendaru i velikoga dvodnevnog blagdana Roš-Ha-šane koji se često naziva i židovska Nova godina.
ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Nakon zalaska Sunca kada se na nebu pojavi prva zvijezda Židovi će večeras u svojoj matičnoj domovini Izraelu te diljem svijeta slaviti početak 5763. godine po njihovu kalendaru i velikoga dvodnevnog blagdana Roš-Ha-šane koji se često naziva i židovska Nova godina.#L# Blagdanom Roš-Ha-šane koji je za Židove i jedan od najsvetijih počinje desetodnevno razdoblje kada se svaki židovski vjernik okreće propitivanju svojih postupaka i pogrešaka koje je učinio tijekom protekle godine i promišljanju promjena koje će učiniti u novoj godini. Za toga desetodnevnog razdoblja koje se naziva i Dani strahopoštovanja (Jamim Noraim) ili Dani pokajanja židovski vjernici pokajat će se zbog počinjenih grijeha i pripremiti se za najveći židovski blagdan Jom kipur - Dan pomirenja. Kalendarski, Roš-Ha-šana počinje u jesen - prvoga dana mjeseca tišrija (sedmoga u židovskome kalendaru) i za Židove je obljetnica dovršetka Božje kreacije svijeta okrunjene stvaranjem čovjeka. Istodobno taj blagdan podsjeća i na "početak" Božjega kraljevstva nad ljudskim rodom i na ponovnu potvrdu svjesne odluke prvoga čovjeka - Adama o prihvaćanju Božjega gospodstva nad ljudima. Roš-Ha-šana naziva se još i Dan suda jer, kako Židovi vjeruju, toga dana Bog otvara "knjigu" sa spisima iz protekle godine i izriče presudu svakomu pojedincu i cijelomu čovječanstvu. Jer, kako je zapisano, "odlučeno je na blagdan Roš-Ha-šane, i potvrđeno na Jom kipur, tko će živjeti, tko umrijeti, tko patiti, a komu će se narediti da luta". Zato će Židovi večeras, kao i tijekom dvodnevnoga blagdanskog razdoblja, jedni druge pozdravljati i čestitati si riječima "Le šana tova tikatevi v'taihatem" (kada se čestita muškarcu) ili "Le šana tova tikatevi v'taihatemi" (kada se čestitka upućuje ženi), što je u hrvatskomu prijevodu - "Da te se zapiše u (Božju) knjigu radi jedne dobre godine". Taj blagdan Biblija ne spominje pod nazivom Roš-Ha-šana već kao Jom Ha-Zikkaron (Dan sjećanja ili uspomena) ili Jom Teruah (Dan kada se oglašava šofar). A šofar (probušeni ovnujski rog) oglašava se na Roš-Ha-šanu nakon čitanja Svete Tore - Knjige života nizom od stotinu prodornih tonova svakoga dana praznika. I dok Biblija ne navodi neke posebne razloge za tu praksu, zvukom šofara se na tradicionalan i dramatski način objavljuje prisutnost Kralja te poziva na buđenje i svjesnost o značenju blagdana. Ali večeras se tijekom bogoslužja šofar neće oglasiti jer se početak blagdana podudara s početkom šabata (subote) - dana odmora za Židove. Veći dio blagdan židovski vjernici provest će u sinagogama u dugome i svečanom bogoslužju koje će im donijeti poruku o ozbiljnosti života u Božjemu svijetu i podsjetiti ih da je pravi cilj života težnja dobroti. (Hina) ip mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙