VENECIJA, 4. rujna (Hina/Reuters) - U trenutku kad sukob između Rusije i Čečenije ponovno puni stupce novina, u kinima se pojavio najnoviji film redatelja Andreja Končalovskog "The Mad House", koji taj sukob obrađuje kroz oči
pacijenata bolnice za mentalne bolesti na granici s Rusijom.
VENECIJA, 4. rujna (Hina/Reuters) - U trenutku kad sukob između
Rusije i Čečenije ponovno puni stupce novina, u kinima se pojavio
najnoviji film redatelja Andreja Končalovskog "The Mad House",
koji taj sukob obrađuje kroz oči pacijenata bolnice za mentalne
bolesti na granici s Rusijom. #L#
"Čečeni se za svoj kulturni identitet bore već godinama. To nije
nova tragedija, ali moramo je pokušati razumjeti na ljudskoj
razini," kazao je redatelj novinarima na Filmskom festivalu u
Veneciji.
U filmu - jednom od 21 pretendenta na nagradu Zlatni lav - ruski
vojnici okupiraju bolnicu i nastavljaju rat oko njenih pacijenata,
većinu kojih su u filmu tumačili stvarni mentalno oboljeli
pacijenti Moskovske bolnice. Pacijentica Janna zaljubljuje se u
vojnika, ali je zabrinuta da bi udaja za njega mogla slomiti srce
pop pjevača Bryana Adamsa, kojeg idolizira i koji se pojavljuje u
maloj ulozi u filmu.
Končalovski je kazao kako je njegov film moderna verzija sindroma
"Isusove nevjeste", ali je otvoren za interpretacije. "Simbolizam
filma može se protumačiti na mnoge načine, važno je jedino to što
publika osjeća, a ne ono što misli," kazao je redatelj.
Ideja da se priča ispriča iz perspektive umobolnice nastala je
1995. godine kad je Končalovski odgledao dokumentarac o čečenskim
mentalnim bolnicama, ali je trebalo još pet godina za završetak
scenarija, uz sitne intervencije i Čečena i jednog visokog
dužnosnika KGB-a.
Film koji priča obje strane priče trebao bi biti pouka Zapadu, kazao
je 65-godišnji redatelj. "Ovo će stoljeće biti prepuno religijskih
i plemenskih sukoba ukoliko ne pronađemo način za suživot i
toleriranje međusobnih razlika," smatra Končalovski.
(Hina) jsk bis