ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Iskopom tunelske cijevi, počeli su radovi na tunelu Mala Kapela, najznačajnijem i ključnom objektu o kojem ovisi dostizanje rokova za završetak buduće autoceste Zagreb-Split.
ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Iskopom tunelske cijevi, počeli su
radovi na tunelu Mala Kapela, najznačajnijem i ključnom objektu o
kojem ovisi dostizanje rokova za završetak buduće autoceste
Zagreb-Split.#L#
Nakon izgradnje to će biti najduži tunel u Hrvatskoj s oko 5,7
kilometara, a ukupna vrijednost radova bez PDV-a je oko 261,7
milijuna kuna.
Hrvatske autoceste (HAC) izvijestile su danas da bi tunel, čija je
izgradnja počela jučer iskopom tunelske cijevi, trebao biti u
lipnju 2005. pušten u promet. Radovi se obavljaju na desnoj
(zapadnoj) cijevi na sjevernom portalu tunela, a istodobno će se
nastaviti i na lijevoj (istočnoj), kažu u HAC-u, dodajući da će
iskop tunelske cijevi na južnom portalu započeti za mjesec dana.
Tunel Mala Kapela najznačajniji je objekt na sektoru Bosiljevo -
Sveti Rok buduće autoceste Zagreb - Split, a ugovor o njegovu
građenju HAC je potpisao 19. travnja s talijanskom tvrtkom
COOPCOSTRUTTORI. Riječ je o talijanskoj tvrtki sa sjedištem u gradu
Argentu blizu Bologne koja izvodi radove na izgradnji, održavanju i
rekonstrukciji cesta, autocesta, mostova, vijadukata,
željeznica, tramvajskih pruga, podzemnih objekata, uspinjača i
aerodromskih staza.
Ugovorena vrijednost radova, bez PDV-a, iznosi 261,7 milijuna
kuna, a obuhvaća iskop obje tunelske cijevi. Desna (zapadna)
tunelska cijev izvest će se u potpunosti i u prometu bi trebala biti
u lipnju 2005. Lijeva (istočna) tunelska cijev bit će napravljena u
roh-bau izvedbi, to jest samo iskop i zaštita iskopa, a koristit će
se za servisne i sigurnosne potrebe. Ona će biti dovršena i puštena
u promet kada to bude zahtijevao intenzitet prometa, kažu u HAC-u.
Tunel je projektiran s dvije tunelske cijevi za svaki smjer
posebno, sa po dvije prometne trake. Svaka traka je široka 3,50
metara, a dopuštena brzina kroz tunel bit će 100 kilometara na sat.
Obje tunelske cijevi kopat će se istodobno i to sa obje strane,
sjeverne i južne. Iskop tunela obavit će se u punom profilu, novom
austrijskom tunelskom metodom (NATM).
Tunel po težini gradnje spada u srednju kategoriju, a s obzirom na
geotehničke karakteristike stijenske mase, dolomiti, vapnenci i
dolomitizirani vapnenci, tunel po težini gradnje spada u srednju
kategoriju. Ukupno će se za obje tunelske cijevi iskopati oko 900
tisuća metara prostornih stijenske mase, te se za jednu cijev
ugraditi oko 50 tisuća metara prostornih betona.
Inače, tunel povezuje dvije dionice autoceste, dionicu Josipdol -
Tunel Mala Kapela i dionicu Tunel Mala Kapela - Žuta Lokva. Dionica
Josipdol - Tunel Mala Kapela trenutno je u izgradnji i trebala bi
biti dovršena do lipnja iduće godine. Na dionicama Mala Kapela -
Žuta Lokva s interregionalnim čvorištem Žuta Lokva i Žuta Lokva -
Ličko Lešće započeli su radovi, a njihov završetak je planiran za
lipanj 2004.
(Hina) nz db