FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POČELI RADOVI NA TUNELU MALA KAPELA, KLJUČNOM OBJEKTU AUTOCESTE ZAGREB-SPLIT

ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Iskopom tunelske cijevi, počeli su radovi na tunelu Mala Kapela, najznačajnijem i ključnom objektu o kojem ovisi dostizanje rokova za završetak buduće autoceste Zagreb-Split.
ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Iskopom tunelske cijevi, počeli su radovi na tunelu Mala Kapela, najznačajnijem i ključnom objektu o kojem ovisi dostizanje rokova za završetak buduće autoceste Zagreb-Split.#L# Nakon izgradnje to će biti najduži tunel u Hrvatskoj s oko 5,7 kilometara, a ukupna vrijednost radova bez PDV-a je oko 261,7 milijuna kuna. Hrvatske autoceste (HAC) izvijestile su danas da bi tunel, čija je izgradnja počela jučer iskopom tunelske cijevi, trebao biti u lipnju 2005. pušten u promet. Radovi se obavljaju na desnoj (zapadnoj) cijevi na sjevernom portalu tunela, a istodobno će se nastaviti i na lijevoj (istočnoj), kažu u HAC-u, dodajući da će iskop tunelske cijevi na južnom portalu započeti za mjesec dana. Tunel Mala Kapela najznačajniji je objekt na sektoru Bosiljevo - Sveti Rok buduće autoceste Zagreb - Split, a ugovor o njegovu građenju HAC je potpisao 19. travnja s talijanskom tvrtkom COOPCOSTRUTTORI. Riječ je o talijanskoj tvrtki sa sjedištem u gradu Argentu blizu Bologne koja izvodi radove na izgradnji, održavanju i rekonstrukciji cesta, autocesta, mostova, vijadukata, željeznica, tramvajskih pruga, podzemnih objekata, uspinjača i aerodromskih staza. Ugovorena vrijednost radova, bez PDV-a, iznosi 261,7 milijuna kuna, a obuhvaća iskop obje tunelske cijevi. Desna (zapadna) tunelska cijev izvest će se u potpunosti i u prometu bi trebala biti u lipnju 2005. Lijeva (istočna) tunelska cijev bit će napravljena u roh-bau izvedbi, to jest samo iskop i zaštita iskopa, a koristit će se za servisne i sigurnosne potrebe. Ona će biti dovršena i puštena u promet kada to bude zahtijevao intenzitet prometa, kažu u HAC-u. Tunel je projektiran s dvije tunelske cijevi za svaki smjer posebno, sa po dvije prometne trake. Svaka traka je široka 3,50 metara, a dopuštena brzina kroz tunel bit će 100 kilometara na sat. Obje tunelske cijevi kopat će se istodobno i to sa obje strane, sjeverne i južne. Iskop tunela obavit će se u punom profilu, novom austrijskom tunelskom metodom (NATM). Tunel po težini gradnje spada u srednju kategoriju, a s obzirom na geotehničke karakteristike stijenske mase, dolomiti, vapnenci i dolomitizirani vapnenci, tunel po težini gradnje spada u srednju kategoriju. Ukupno će se za obje tunelske cijevi iskopati oko 900 tisuća metara prostornih stijenske mase, te se za jednu cijev ugraditi oko 50 tisuća metara prostornih betona. Inače, tunel povezuje dvije dionice autoceste, dionicu Josipdol - Tunel Mala Kapela i dionicu Tunel Mala Kapela - Žuta Lokva. Dionica Josipdol - Tunel Mala Kapela trenutno je u izgradnji i trebala bi biti dovršena do lipnja iduće godine. Na dionicama Mala Kapela - Žuta Lokva s interregionalnim čvorištem Žuta Lokva i Žuta Lokva - Ličko Lešće započeli su radovi, a njihov završetak je planiran za lipanj 2004. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙