ZAGREB, 21. kolovoza (Hina) - Tunel Javorova Kosa na autocesti Rijeka-Zagreb bit će probijen 15.rujna, izjavio je danas premijerov savjetnik za cestogradnju Muhamed Čokljat, ujedno najavivši produžetke buduće autoceste Zagreb-Split
prema cestovnim pravcima Žuta Lokva-Rupe, Split-Dubrovnik i prometnom koridoru Vc prema Budimpešti.
ZAGREB, 21. kolovoza (Hina) - Tunel Javorova Kosa na autocesti
Rijeka-Zagreb bit će probijen 15.rujna, izjavio je danas
premijerov savjetnik za cestogradnju Muhamed Čokljat, ujedno
najavivši produžetke buduće autoceste Zagreb-Split prema
cestovnim pravcima Žuta Lokva-Rupe, Split-Dubrovnik i prometnom
koridoru Vc prema Budimpešti. #L#
Čokljat, koji je ujedno i tajnik Povjerenstva za ubrzanu izgradnju
autoceste Zagreb-Split koje se danas poslijepodne sastalo, na
susretu s novinarima govorio je o radovima na toj autocesti,
napomenuvši da ujedno s radovima teku i planovi projektiranja
produžetaka prema Rupama, Dubrovniku i koridoru Vc, koje bi trebalo
započeti graditi već iduće godine. Ustvrdio je da planovi izgradnje
dionica teku po planu, da nema nikakvih odstupanja od utvrđene
dinamike, te da je cijeli projekt autoceste "na čvrstim nogama".
Najavio je da bi za tri dana trebala početi prva probijanja na
najznačajnijem i ključnom objektu o kojem ovisi dostizanje rokova
za završetak te autoceste - tunelu Mala Kapela. On će nakon
izgradnje, sa 5,7 kilometara, biti najduži tunel u Hrvatskoj, a rok
za puštanje u promet je lipanj 2005. Čokljat je kazao da nema govora
o kašnjenju radova na tom tunelu, od čemu su pisali neke hrvatske
novine.
Spojna cesta Udbina-Gornja Ploča, koju grade Hrvatske ceste,
trebala bi biti gotova do lipnja iduće godine i radovi na prvoj od
dvije dionice te ceste, Baćino Brdo- Tušice, počeli su početkom
srpnja, rekao je Čokljat. Dodao je da će do probijanja tunela Mala
Kapela, ta 27,2 kilometra dugačka cesta biti glavni pravac za Zadar
i središnju Dalmaciju. Napomenuo je da je za zaobilaznicu Udbine
izabran izvođač radova, a što se tiče Čvora Bosiljevo 2, Čokljat je
kazao da su radovi kasnili zbog organizacijskih problema izvođača
radova, ali da su u zadnjih mjesec dana radovi pojačani kako bi se to
nadoknadilo.
Na 315 kilometara dugom sektoru od Bosiljeva do Splita treba
napraviti i priključne ceste na sve gradove uz autocestu, a
trenutno su najaktualniji prilazi Zadru i Šibeniku čije bi se
pitanje trebalo riješiti na današnjoj sjednici Povjerenstva, rekao
je Čokljat. Dodaje da se nakon toga pristupa rješavanju prilaza
Splitu gdje se ozbiljno razmišlja o produljenju ceste ispod
Dugopolja, gdje je po trenutnim planovima trebala završiti
autocesta. Financiranje priključnih cesta snositi će poduzeće
Hrvatske ceste.
Ustvrdio je da će autocesta razviti sve krajeve Hrvatske,
napominjući da su već neke male općine, poput Ogulina izrazile
interes za otvaranje gospodarskih zona, a razmišlja se, kazao je, i
o dodjeli koncesija za odmorišta duž nje.
Novinare je zanimalo i hoće li Hrvatske autoceste moći vraćati
kredite iz svojih prihoda, odnosno cestarina i trošarina iz
benzina, na što je Čokljat ustvrdio da su izvori HAC-a dostatni i
realni za vraćanje kredita s obzirom na njegovu dugoročnost, te se
trošarine neće povećavati. Inače, HAC je prošle godine od cestarina
zaradio 338 milijuna kuna.
Napomenuo je da se razmišlja i o drugim načinim financiranja
autoceste, poput izdavanja obveznica ili izlaska HAC-a na
međunarodno tržište, no zasad nije želio podrobnije govoriti o
tome, dodavši da bi se to moglo dogoditi već slijedeće godine.
Čokljat je kazao da su s današnjim danom podmirene obveze prema
izvođačima radova na budućoj autocesti.
Odgovorio je i da su svi projekti ARZ-a gotovi te da je više od 80
posto potrebnih dozvola riješeno i da su sve suglasnosti
pribavljene.
(Hina) nz db