ZAGREB, 31. srpnja (Hina) - Dosadašnji tijek ovogodišnje turističke sezone Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH) ocjenjuje dobrim, a unatoč neopravdanom podizanju cijena od strane nekih hotelijera, što je dovelo do srpanjskih
"rupa" u popunjenosti kapaciteta, hotelijeri očekuju ostvarenje planiranih rezultata - godišnji porast fizičkog prometa do 10 posto te financijskog prometa i iznad 10 posto.
ZAGREB, 31. srpnja (Hina) - Dosadašnji tijek ovogodišnje
turističke sezone Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH)
ocjenjuje dobrim, a unatoč neopravdanom podizanju cijena od strane
nekih hotelijera, što je dovelo do srpanjskih "rupa" u popunjenosti
kapaciteta, hotelijeri očekuju ostvarenje planiranih rezultata -
godišnji porast fizičkog prometa do 10 posto te financijskog
prometa i iznad 10 posto.#L#
Trenutnu popunjenost hotelskih kapaciteta članica HUH-a (oko 170
hotelijera) glavni tajnik HUH-a Vlado Galičić ocjenjuje
zadovoljavajućom te dodaje da će, iako u gotovo svim hotelima ima
slobodnih mjesta, na godišnjoj razini popunjenost biti slična ili
nešto i bolja od one iz prošle godine. Nešto slabiju popunjenost u
ovogodišnjem nego u prošlogodišnjem srpnju Galičić pojašnjava ne
samo povećanjem cijena nego i općim stanjem na međunarodnom
tržištu, posebno u Njemačkoj, Austriji i Italiji, gdje je, zbog
uvođenja eura i recesije sve prisutniji trend provođenja godišnjih
odmora u svojoj zemlji.
Unatoč svemu tome, hotelijeri očekuju da će prva tri tjedna u
kolovozu donijeti i bolju popunjenost budući je to vrijeme kada u
Hrvatsku tradicionalno dolazi veći broj inozemnih turista, posebno
Talijana.
Cilj je hotelijera, a i ukupne turističke politike, kaže Galičić,
svake godine ostvarivati blagi, a ne senzacionalno veliki porast.
Ističe i da hotelijeri nisu problem hrvatskog turizma budući su ove
godine u pripremu i obnovu kapaciteta uložili oko 150 milijuna
eura. Većina hotelijera koji su podigli cijene od ove godine
pružaju i višu kvalitetu usluga u svojima objektima, a dio njih je
povećanjem cijena započeo i tzv. proces restrukturiranja gostiju
odnosno privlačenja gostiju veće platežne moći i veće turističke
kulture. To se ne može postići u jednoj sezoni nego je to proces koji
traje više godina, a dio je opće strategije repozicioniranja
hrvatskog turizma na međunarodnom turističkom tržištu, dodaje
Galičić. Na žalost, napominje, ulaganja hotelijera ove godine nisu
popraćena i ulaganjima u poboljšanje vanhotelske ponude u
turističkim destinacijama što stvara ukupno loš dojam. U tom
smislu, drži Galičić, potrebna je veća i koordinirana suradnja svih
turističkih djelatnika na određenom području, od turističkih
zajednica, ugostitelja, hotelijera i putničkih agencija do
predstavnika lokalne uprave i samog stanovništva.
(Hina) tam ds