FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZA NEDJELJU: HRVATSKA: 53 POSTO KUĆANSTAVA IMA AUTOMOBIL

HR-KUĆANSTVA-OPSKRBLJENOST-Gospodarstvo/poslovanje/financije za nedjelju: Hrvatska: 53 posto kućanstava ima automobil piše: Davorka Stanešić ZAGREB, 14. srpnja (Hina) - Hladnjake, televizore u boji i strojeve za pranje rublja posjeduje velika većina kućanstava u Hrvatskoj, više od polovice domaćinstava ima automobile, dok stroj za pranje posuđa i mikrovalna pećnica spadaju, prema anketi Državnog zavoda za statistiku, u najmanje zastupljenu imovinu u domovima hrvatskih građana.
piše: Davorka Stanešić ZAGREB, 14. srpnja (Hina) - Hladnjake, televizore u boji i strojeve za pranje rublja posjeduje velika većina kućanstava u Hrvatskoj, više od polovice domaćinstava ima automobile, dok stroj za pranje posuđa i mikrovalna pećnica spadaju, prema anketi Državnog zavoda za statistiku, u najmanje zastupljenu imovinu u domovima hrvatskih građana. #L# Prema podacima o opskrbljenosti trajnim dobrima iz najnovije Ankete o potrošnji kućanstava, najzastupljenija trajna dobra u hrvatskim kućanstvima su hladnjak - ima ga njih gotovo 92 posto, dok se tv u boji gleda u više od 90 posto domaćinstava. Među dobrima kojih ima najmanje u kućanstvima u Hrvatskoj su motocikli - samo 2,6 posto, mikrovalne pećnice koje ima u prosjeku tek svako trinaesto domaćinstvo, a prednostima strojeva za pranje suđa koristi se u prosjeku svako deseto hrvatsko kućanstvo. Istodobno, po podacima za prošlu godinu, 53 posto kućanstava u Hrvatskoj ima automobil, a 13,5 posto osobno računalo. Visoko na ljestvici dobara koja posjeduju hrvatska kućanstava su stoj za pranje rublja koje koristi 86,4 posto kućanstava, dok zamrzivač ima njih 69,9 posto. Gotovo dvije petine kućanstava (ili 39,8 posto), po podacima za 2001. godinu, ima videorekordere, a nešto više od jedne četvrtine (njih 27,3 posto) i HI-FI uređaje. Drugim pak automobilom u kućanstvu može se pohvaliti tek njih 6 posto ili, u prosjeku, svako šesnaesto do sedamnaesto. Sudeći po rezultatima ankete, drugi televizijski prijemnik ima otprilike svako trinaesto kućanstvo ili njih 7,7 posto. Zanimljiva su kretanja u opskrbljenosti trajnim dobrima u zadnje četiri godine. Kod najskupljeg dobra - automobila - nešto se brži rast bilježi u 2000. kada je udio kućanstava sa osobnim vozilom porastao sa 50,4 posto u 1999. na 52,2 posto, te nastavio, s nešto usporenijim, rastom na 53 posto u prošloj godini. Dok je u 1998. u Hrvatskoj osobno računalo imalo 8,9 posto kućanstava, godine poslije 9,5 posto, u 2000. taj je udio skočio na 13,2 posto, s blagim rastom na 13,5 posto u 2001. Među dobrima s višim povećanjem udjela su i glazbene linije, koje je 1998. imalo nešto više od petine kućanstava (21,1 posto) da bi se taj udio povećao na 27,3 posto prošle godine. Mikrovalnih pećnica prije četiri je godine imalo 4 posto, a 2001. godine 7,7 posto kućanstava, kod strojeva za pranje rublja taj je rast sa 85,8 (u 1998.) na 86,4 posto u prošloj godini, kod TV-a u boji sa 88 na 90,2 posto. Sudeći po pokazateljima iz ankete, 2001. hrvatskim kućanstvima baš i nije bila neka naročito uspješna godina za nabavke trajnih dobara. Kod nekih se dobara, štoviše, bilježi i pad. Dok je primjerice u 2000. godini videorekordere imalo 41,8 posto kućanstava, prošle godine taj je uređaj posjedovalo njih 39,8 posto. I drugi TV lani je imalo 7,7 posto anketiranih kućanstava prema 7,9 posto u godini prije, dok je postotak kućanstava s drugim automobilom pao sa 6,4 na 6 posto. Anketu o potrošnji kućanstava Državni zavod za statistiku provodi od 1998., a anketom za prošlu godinu bilo je obuhvaćeno 3.309 kućanstava. (Hina) ds jn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙