FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOLKSWAGEN ŽELI OBNOVITI SERIJSKU PROIZVODNJU U SARAJEVU

SARAJEVO, 4. srpnja (Hina) - Njemački automobilski koncern Volkswagen planira pokrenuti serijsku proizvodnju vozila tipa "Golf" u pogonima u Sarajevu odakle bi se ubuduće opskrbljivalo cijelo područje jugoistočne Europe.
SARAJEVO, 4. srpnja (Hina) - Njemački automobilski koncern Volkswagen planira pokrenuti serijsku proizvodnju vozila tipa "Golf" u pogonima u Sarajevu odakle bi se ubuduće opskrbljivalo cijelo područje jugoistočne Europe. #L# Pokretanje serijske proizvodnje kao i dijelova za "Golfove" u Sarajevu ovisit će o rezultatima koji budu ostvareni u probnom razdoblju tijekom kojeg će se u ovim pogonima vršiti samo tzv. SKD montaža odnosno sklapanje već gotovih dijelova izrađenih u drugim Volkswagenovim tvornicama, uglavnom u Njemačkoj. Prvi primjerak "Golfa IV" montiran je u Volkswagenovoj tvornici u Sarajevu u utorak nakon desetogodišnjeg prekida sklapanja najprodavanijeg njemačkog automobila koji se iz pogona u BiH prije rata plasirao na cijelo područje nekadašnje Jugoslavije. Zbog specifičnih uvjeta u BiH, koji su posljedica rata ali i neuređenih ekonomskih odnosa te visokih troškova proizvodnje, sarajevski "Golf" još uvijek je nešto skuplji od originalnog njemačkog no ukupna cijena za kupce u BiH, zahvaljujući carinskim i poreznim olakšicama, ipak je za 13 posto niža u odnosu na dosadašnju. Onsovni model "Golfa IV" s motorom 1,4 sklopljen u pogonima Volkswagena u Sarajevu tako do registracije dostiže 25.200 konvertibilnih maraka (1 euro=1,955 KM). Model TDI "na cesti" stoji nešto više od 32 tisuće maraka. Visoki troškovi proizvodnje prouzročeni su i ograničenom proizvodnjom koja je u ovom trenutku planirana na oko tisuću vozila godišnje. Uz "Golfove" iz sarajevskih će pogona godišnje izlaziti i oko tri tisuće Škodinih "Fabia" i "Octavia". Ovi su modeli do sada plasirani na tržiše pod povoljnim uvjetima. Naime, imali su tretman domaćeg proizvoda i na njih nije plaćana carina dok je porez iznosio samo 7 umjesto uobičajenih 23 posto. Ovakav tretman vozila iz tvornice u Vogošći nije međutim trajno uređen pa je Vlada Federacije BiH svakih šest mjeseci morala donositi posebnu uredbu kojom bi se produžavale povlastice obećane Volkswagenu 1998. godine kako bi se ta tvrtka uopće pristala vratiti u BiH. Pri tom su kupci iz Republike Srpske na vozila iz Sarajeva morali plaćati znatno veće porezne pristojbe jer dva entiteta imaju potpuno odvojene carinske i fiskalne sustave. Savjetnik Uprave Volkswagena Udo Stolz koji je boravio u Sarajevu upravo u povodu obnove montaže "Golfova" o uvjetima za stabiliziranje i proširenje proizvodnje ponovo je razgovarao s predstavnicima lokalnih vlasti. Ministra vanjskih poslova Zlatka Lagumdžiju tako je izvijestio o planovima za pokrivanje cijele jugoistočne Europe iz Sarajeva. Lagumdžija je dužnosniku Volkswagena prenio kako domaće vlasti čine sve kako bi omogućile njegovo regionalno širenje iz BiH. Prvi koraci na tom planu trebali bi biti sprazumi o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja sa svim zemljama u regiji kao i stvaranje uvjeta da se tvrtke iz tih zemalja uključe u proizvodnju dijelova za Volkswagenove modele. (Hina) rm sd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙