SARAJEVO, 4. srpnja (Hina) - Njemački automobilski koncern Volkswagen planira pokrenuti serijsku proizvodnju vozila tipa "Golf" u pogonima u Sarajevu odakle bi se ubuduće opskrbljivalo cijelo područje jugoistočne Europe.
SARAJEVO, 4. srpnja (Hina) - Njemački automobilski koncern
Volkswagen planira pokrenuti serijsku proizvodnju vozila tipa
"Golf" u pogonima u Sarajevu odakle bi se ubuduće opskrbljivalo
cijelo područje jugoistočne Europe. #L#
Pokretanje serijske proizvodnje kao i dijelova za "Golfove" u
Sarajevu ovisit će o rezultatima koji budu ostvareni u probnom
razdoblju tijekom kojeg će se u ovim pogonima vršiti samo tzv. SKD
montaža odnosno sklapanje već gotovih dijelova izrađenih u drugim
Volkswagenovim tvornicama, uglavnom u Njemačkoj.
Prvi primjerak "Golfa IV" montiran je u Volkswagenovoj tvornici u
Sarajevu u utorak nakon desetogodišnjeg prekida sklapanja
najprodavanijeg njemačkog automobila koji se iz pogona u BiH prije
rata plasirao na cijelo područje nekadašnje Jugoslavije.
Zbog specifičnih uvjeta u BiH, koji su posljedica rata ali i
neuređenih ekonomskih odnosa te visokih troškova proizvodnje,
sarajevski "Golf" još uvijek je nešto skuplji od originalnog
njemačkog no ukupna cijena za kupce u BiH, zahvaljujući carinskim i
poreznim olakšicama, ipak je za 13 posto niža u odnosu na
dosadašnju.
Onsovni model "Golfa IV" s motorom 1,4 sklopljen u pogonima
Volkswagena u Sarajevu tako do registracije dostiže 25.200
konvertibilnih maraka (1 euro=1,955 KM).
Model TDI "na cesti" stoji nešto više od 32 tisuće maraka.
Visoki troškovi proizvodnje prouzročeni su i ograničenom
proizvodnjom koja je u ovom trenutku planirana na oko tisuću vozila
godišnje.
Uz "Golfove" iz sarajevskih će pogona godišnje izlaziti i oko tri
tisuće Škodinih "Fabia" i "Octavia".
Ovi su modeli do sada plasirani na tržiše pod povoljnim uvjetima.
Naime, imali su tretman domaćeg proizvoda i na njih nije plaćana
carina dok je porez iznosio samo 7 umjesto uobičajenih 23 posto.
Ovakav tretman vozila iz tvornice u Vogošći nije međutim trajno
uređen pa je Vlada Federacije BiH svakih šest mjeseci morala
donositi posebnu uredbu kojom bi se produžavale povlastice obećane
Volkswagenu 1998. godine kako bi se ta tvrtka uopće pristala
vratiti u BiH.
Pri tom su kupci iz Republike Srpske na vozila iz Sarajeva morali
plaćati znatno veće porezne pristojbe jer dva entiteta imaju
potpuno odvojene carinske i fiskalne sustave.
Savjetnik Uprave Volkswagena Udo Stolz koji je boravio u Sarajevu
upravo u povodu obnove montaže "Golfova" o uvjetima za
stabiliziranje i proširenje proizvodnje ponovo je razgovarao s
predstavnicima lokalnih vlasti.
Ministra vanjskih poslova Zlatka Lagumdžiju tako je izvijestio o
planovima za pokrivanje cijele jugoistočne Europe iz Sarajeva.
Lagumdžija je dužnosniku Volkswagena prenio kako domaće vlasti
čine sve kako bi omogućile njegovo regionalno širenje iz BiH.
Prvi koraci na tom planu trebali bi biti sprazumi o izbjegavanju
dvostrukog oporezivanja sa svim zemljama u regiji kao i stvaranje
uvjeta da se tvrtke iz tih zemalja uključe u proizvodnju dijelova za
Volkswagenove modele.
(Hina) rm sd