FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSTAVLJENI MODELI DVA KATAMARANA I JEDNOG RO-RO-PUTNIČKOG BRODA

ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Tri projekta novih, suvremenih i brzih putničkih katamarana i jednog ro-ro broda koji bi trebali kvalitetno povezati jadransko priobalje i otoke, te obnoviti i modernizirati domaću putničku flotu, predstavljeni su danas u Brodarskom institutu.
ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Tri projekta novih, suvremenih i brzih putničkih katamarana i jednog ro-ro broda koji bi trebali kvalitetno povezati jadransko priobalje i otoke, te obnoviti i modernizirati domaću putničku flotu, predstavljeni su danas u Brodarskom institutu. #L# Projekt A je isključivo putnički katamaran Kat 350 koji može nositi 350 putnika i prometovati brzinom do 350 čvorova. Projekt B je putnički ro-ro katamaran Kat 400/100 koji može prevoziti 400 putnika i 100 osobnih vozila, ili 75 vozila i četiri autobusa brzinom do 30 čvorova, a predviđen je za prometovanje na međunarodnoj liniji Ancona-Split i za duže relacije duž jadranske obale. Katamarani, čiji bi sustavi bili potpuno automatizirani, izradili bi se od aluminijskih legura, što je izazov za hrvatsku brodogradnju u koju bi se time uvela najnovija tehnologija, dok bi se ro-ro brod gradio od visokokvalitetnog brodskog čelika. Putnički ro-ro brod protočnog tipa povezivao bi pak obalu i vanjske naseljene jadranske otoke, prvenstveno na liniji Split-Vela Luka- Lastovo, a može prevoziti 610 putnika u zimskoj (zatvorenoj) i dodatnih 180 na otvorenoj palubi u ljetnoj sezoni te 100 osobnih vozila najvećom brzinom do 18 čvorova. Moguća je i kombinacija 48 automobila i osam tegljača do 40 tona. Trenutno su katamarani u fazi modelskog ispitivanja, dok je krajem svibnja Jadroliniji isporučena tehnička dokumentacija i načelni nacrt ro-ro broda, koji je prijevoznik prihvatio. Tehničke zahtjeve brodova definirala je Jadrolinija za svoje potrebe na Jadranu, a stručnjaci su danas ocijenili da projekt uvodi hrvatsku brodogradnju u jedan segment gradnje najmodernijih putničkih brodova kojim bi se definitivno trebala prikloniti. Cilj je da to bude domaći projekt koji će ostvariti domaća brodogradnja uz korištenje domaćih sirovina i dijelova, a brodogradilište "Viktor Lenac" najavilo je da će s tim projektom konkurirati i na stranim tržištima. U Jadroliniji smatraju da je za to najpogodniji katamaran Kat 350, koji ima kapacitet koliko i jedan hotel ili putnički zrakoplov, kazano je. Predsjednik uprave Jadrolinije Slavko Lončar ustvrdio je da imaju pet sličnih katamarana, u prosjeku starih od 10 do 20 godina koje u roku od pet godina namjeravaju zamijeniti sa pet do šest kataramana iz projekta A, te dva ro-ro putnička broda. Razmišljamo o kupovini možda sedam do osam tih katamarana, ali to ovisi o tome hoće li država ponuditi nove brodske koncesije. Projekt zajednički financiraju, svaki po jednu trećinu, riječko brodogradilište "Viktor Lenac", zagrebački "Brodarski institut" i brodarski prijevoznik "Jadrolinija", koji su početkom studenoga 2001. o tome potpisali ugovor. Tada je dogovoreno je da će projektiranje brodova trajati 18 mjeseci, a tržišna vrijednost projekta je milijun američkih dolara, rečeno je. Sva projektna dokumentacija cijelog projekta trebala bi biti gotova do lipnja 2003, a glavni direktor Brodarskog instituta Nenad Bobanac smatra da bi već krajem godine mogao početi odabir graditelja, uz uvjet da država stane iza ovog projekta. Prvi brod bi mogao zaploviti, kako je precizirano, već u srpnju 2004. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙