ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Tri projekta novih, suvremenih i brzih putničkih katamarana i jednog ro-ro broda koji bi trebali kvalitetno povezati jadransko priobalje i otoke, te obnoviti i modernizirati domaću putničku flotu,
predstavljeni su danas u Brodarskom institutu.
ZAGREB, 18. lipnja (Hina) - Tri projekta novih, suvremenih i brzih
putničkih katamarana i jednog ro-ro broda koji bi trebali
kvalitetno povezati jadransko priobalje i otoke, te obnoviti i
modernizirati domaću putničku flotu, predstavljeni su danas u
Brodarskom institutu. #L#
Projekt A je isključivo putnički katamaran Kat 350 koji može nositi
350 putnika i prometovati brzinom do 350 čvorova. Projekt B je
putnički ro-ro katamaran Kat 400/100 koji može prevoziti 400
putnika i 100 osobnih vozila, ili 75 vozila i četiri autobusa
brzinom do 30 čvorova, a predviđen je za prometovanje na
međunarodnoj liniji Ancona-Split i za duže relacije duž jadranske
obale.
Katamarani, čiji bi sustavi bili potpuno automatizirani, izradili
bi se od aluminijskih legura, što je izazov za hrvatsku
brodogradnju u koju bi se time uvela najnovija tehnologija, dok bi
se ro-ro brod gradio od visokokvalitetnog brodskog čelika.
Putnički ro-ro brod protočnog tipa povezivao bi pak obalu i vanjske
naseljene jadranske otoke, prvenstveno na liniji Split-Vela Luka-
Lastovo, a može prevoziti 610 putnika u zimskoj (zatvorenoj) i
dodatnih 180 na otvorenoj palubi u ljetnoj sezoni te 100 osobnih
vozila najvećom brzinom do 18 čvorova. Moguća je i kombinacija 48
automobila i osam tegljača do 40 tona.
Trenutno su katamarani u fazi modelskog ispitivanja, dok je krajem
svibnja Jadroliniji isporučena tehnička dokumentacija i načelni
nacrt ro-ro broda, koji je prijevoznik prihvatio.
Tehničke zahtjeve brodova definirala je Jadrolinija za svoje
potrebe na Jadranu, a stručnjaci su danas ocijenili da projekt
uvodi hrvatsku brodogradnju u jedan segment gradnje najmodernijih
putničkih brodova kojim bi se definitivno trebala prikloniti.
Cilj je da to bude domaći projekt koji će ostvariti domaća
brodogradnja uz korištenje domaćih sirovina i dijelova, a
brodogradilište "Viktor Lenac" najavilo je da će s tim projektom
konkurirati i na stranim tržištima. U Jadroliniji smatraju da je za
to najpogodniji katamaran Kat 350, koji ima kapacitet koliko i
jedan hotel ili putnički zrakoplov, kazano je.
Predsjednik uprave Jadrolinije Slavko Lončar ustvrdio je da imaju
pet sličnih katamarana, u prosjeku starih od 10 do 20 godina koje u
roku od pet godina namjeravaju zamijeniti sa pet do šest kataramana
iz projekta A, te dva ro-ro putnička broda. Razmišljamo o kupovini
možda sedam do osam tih katamarana, ali to ovisi o tome hoće li
država ponuditi nove brodske koncesije.
Projekt zajednički financiraju, svaki po jednu trećinu, riječko
brodogradilište "Viktor Lenac", zagrebački "Brodarski institut" i
brodarski prijevoznik "Jadrolinija", koji su početkom studenoga
2001. o tome potpisali ugovor. Tada je dogovoreno je da će
projektiranje brodova trajati 18 mjeseci, a tržišna vrijednost
projekta je milijun američkih dolara, rečeno je.
Sva projektna dokumentacija cijelog projekta trebala bi biti
gotova do lipnja 2003, a glavni direktor Brodarskog instituta Nenad
Bobanac smatra da bi već krajem godine mogao početi odabir
graditelja, uz uvjet da država stane iza ovog projekta. Prvi brod bi
mogao zaploviti, kako je precizirano, već u srpnju 2004.
(Hina) nz db