DE-E-integracije-Glasila/mediji NJ 17. VI. FR: BERLIN TRAŽI REFORMU POLJOPRIVREDNE POLITIKE NJEMAČKAFRANKFURTER RUNDSCHAU17. VI. 2002.Legitiman odlučni istup Berlina"Šest mjeseci prije planiranog završetka pregovora o pristupu proces
proširenja EU-a stupio je u kritičnu fazu. Čini se da je sada upravo Njemačka nakanila dodatnim zahtjevima ugroziti najambiciozniji projekt u povijesti europske integracije. Hoće li upravo Nijemci kao najveći dosadašnji zagovornici - i profiteri - proširenja sasvim ozbiljno zaigrati ulogu kočničara ili čak ucjenjivača?Odgovor je niječan. Njemačkom kancelaru Gerhardu Schroederu moguće je u najgorem slučaju predbaciti da je povezao dva tematska kompleksa koja tek na prvi pogled nemaju nikakve međusobne veze: riječ je o proširenju EU na istok, povezanom s velikim financijskim konzekvencama, i o budućnosti ne manje skupe zajedničke poljoprivredne politike. Doduše, poljoprivredna je politika na neki način zaštićena od intervencija do 2006. g.; ipak, posebno se Njemačka kao 'neto-platiša' već dugo zalaže za to da skorašnja bilanca na kraju razdoblja bude iskorištena za pokretanje prave poljoprivredne reforme.
NJEMAČKA
FRANKFURTER RUNDSCHAU
17. VI. 2002.
Legitiman odlučni istup Berlina
"Šest mjeseci prije planiranog završetka pregovora o pristupu
proces proširenja EU-a stupio je u kritičnu fazu. Čini se da je sada
upravo Njemačka nakanila dodatnim zahtjevima ugroziti
najambiciozniji projekt u povijesti europske integracije. Hoće li
upravo Nijemci kao najveći dosadašnji zagovornici - i profiteri -
proširenja sasvim ozbiljno zaigrati ulogu kočničara ili čak
ucjenjivača?
Odgovor je niječan. Njemačkom kancelaru Gerhardu Schroederu moguće
je u najgorem slučaju predbaciti da je povezao dva tematska
kompleksa koja tek na prvi pogled nemaju nikakve međusobne veze:
riječ je o proširenju EU na istok, povezanom s velikim financijskim
konzekvencama, i o budućnosti ne manje skupe zajedničke
poljoprivredne politike. Doduše, poljoprivredna je politika na
neki način zaštićena od intervencija do 2006. g.; ipak, posebno se
Njemačka kao 'neto-platiša' već dugo zalaže za to da skorašnja
bilanca na kraju razdoblja bude iskorištena za pokretanje prave
poljoprivredne reforme.
Schroeder ni u kom slučaju nije usamljen u tom zahtjevu - podupiru
ga i Nizozemska, Velika Britanija i Švedska. Petnaest dosadašnjih
članica ostaje još nekoliko mjeseci vremena da se posvete
legitimnoj želji za 'višim stupnjem solidarnosti' u europskoj
praksi izdvajanja. Odlučni istup Berlina legitiman je i izveden
relativno rano te se ne mora nužno pretvoriti u eksplozivan
materijal, podmetnut procesu proširenja EU", naglašava
MichaelBergius.