FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAJAVLJENO RASTEREĆENJE UČENIKA U IDUĆOJ ŠKOLSKOJ GODINI

ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Rasterećenje nastavnih programa učenika o kojemu se godinama govori, počet će se provoditi već iduće 2002./2003. školske godine, najavio je ravnatelj Zavoda za unapređivanje školstva Josip Milat na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Rasterećenje nastavnih programa učenika o kojemu se godinama govori, počet će se provoditi već iduće 2002./2003. školske godine, najavio je ravnatelj Zavoda za unapređivanje školstva Josip Milat na današnjoj konferenciji za novinare.#L# Do početka iduće školske godine stručnjaci Zavoda za unapređivanje školstva objavit će tri knjige koje će se odnositi na rasterećenje učenika osnovnih škola. Jedna knjiga obuhvatit će sadržaje koji se odnose na razrednu nastavu učenika od prvoga do četvrtoga razreda, a druga prirodoslovno-znanstveno područje s informatikom i tehnikom. U trećoj knjizi bit će pak obuhvaćene društveno- humanističke znanosti i jezično-umjetnički sadržaji. Kako je rekao Milat, tom kratkoročnom akcijom želimo ići u susret rasterećenju učenika ne čekajući konačno rješenje jer će projekt trajati tri godine. Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar istaknuo je da je to tek prva etapa u cjelovitomu modeliranju nastavnih planova i programa koji ne bi opterećivali učenike. Rekao je da cjelovita reforma programa tek slijedi te istaknuo da je nužno donijeti nove nastavne planove i programe ako želimo promijeniti sustav odgoja i obrazovanja. Ravnatelj Milat ocijenio je netočnom izjavu Antuna Mijatovića, autora Osnove za reformu školstva, koji je u današnjemu Jutarnjem listu izjavio da će i nakon ovoga rasterećenja učenici morati učiti neodgovarajuće sadržaje. "Rasterećenje nije na način da se izbacuju činjenice iz postojećega nastavnog programa", istaknuo je Milat, dodavši kako je cilj projekta odrediti što učenici točno moraju znati u okviru pojedinoga predmeta te koje vještine i znanja trebaju savladati i koje sposobnosti razviti da bi bili kompetentni u razini stupnja obrazovanja koji pohađaju. Milat tako smatra da će, uz pomoć nastavnika "djeca moći vidjeti i šumu i drveće". Ovim projektom definirat će se zadaće za učenike, koje mogu biti obvezne i neobvezne. Učenici osnovnih škola, naveo je Milat, za pozitivnu ocjenu morat će primjerice znati što je povijest, a od učenika osmih razreda neće se, kao do sada, tražiti da znaju naziv svakoga mišića u ljudskom tijelu. U prvome razredu osnovne škole učenici će pak morati naučiti čitati i pisati, poznavati velika i mala slova, a ne kao do sada shvatiti poruku određene rečenice. Njihova će zadaća, rekao je, biti prepoznati riječi i oblik rečenice prema interpunkciji, odnosno znati kakva je rečenica ako je na kraju točka ili upitnik. A učenici koji iz fizike uče o tijelima i tvarima neće, kao do sada, trebati odrediti volumen pojedinoga tijela ili izvesti mjernu jedinicu za gustoću tijela, ali će morati znati izvesti pokus. "Ako idemo u rasterećenje, nećemo se spustiti na razinu da djeca ništa ne znaju, ali ne smijemo od njih tražiti da budu znanstvenici", zaključio je Milat. (Hina) nk ip

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙