FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DJEČJI MOZAK OBRAĐUJE RIJEČI DRUKČIJE OD MOZGA ODRASLIH

ZAGREB/WASHINGTON, 28. svibnja (Hina) - Djeca riječi obrađuju drukčije od odraslih, tvrde neurolozi s washingtonskog medicinskog fakulteta u St. Louisu.
ZAGREB/WASHINGTON, 28. svibnja (Hina) - Djeca riječi obrađuju drukčije od odraslih, tvrde neurolozi s washingtonskog medicinskog fakulteta u St. Louisu. #L# Znanstvenici su raznim metodama istraživanja pokušali utvrditi sličnosti i razlike između mozga odraslih osoba i djece u izvedbi određenih jezičnih vježbi, a članak o istraživanju objavljen je u najnovijem izdanju časopisa "Science". "Glavni cilj neuroloških istraživanja bilo je otkrivanje načina na koji se ljudski mozak razvija", obrazlaže voditelj istraživanja dr. Bradley L. Schlaggar. "To moramo znati kako bismo razumjeli na koji se način normalan mozak razvija i kako nastaju neurološki poremećaji djece. Tek tada možemo razviti postupke za liječenje tih poremećaja", ističe Schlaggar. Većina istraživanja ne može odrediti jesu li razlike između dobnih skupina odraz razvojnih razlika ili činjenice da djeca općenito nisu razvijena kao odrasli. Za rješavanje tog problema Schlaggar i kolege primijenili su nekoliko strategija. Ispitano je 19 djece između sedam i 10 godina. Zadaci su obuhvaćali obradu riječi, pri čemu se od sudionika tražila govorna reakcija na pisanu riječ (primjerice antonim). Pritom se ispitanike snimalo magnetskom rezonancom. Zatim su znanstvenici usporedili slike odraslih i djece dobivene funkcionalnom magnetskom rezonancom (fMRI). FMRI otkriva koja moždana područja aktivno sudjeluju u različitim zadacima. S posebnom su pažnjom istražena područja za koje se zna da imaju ključnu ulogu u obradi jezika te da se po svoj prilici u velikoj mjeri razvijaju tijekom djetinjstva i odraslog doba. Uobičajeno, tijekom fMRI istraživanja sudionici nekoliko puta ponove zadatak i nakon toga, prosječni rezultati cijelog niza ponavljanja daju sliku. Schlagger je, međutim, ocijenio svako ponavljanje pojedinačno korištenjem pristupa "event-related" analize. Ta tehnika omogućuje istraživanje vremena reakcije i točnosti, čime se osigurava da su ispitanici izvodili zadatke prema naputcima. Iz rezultata istraživanja, tvrdi Schlaggar, mogu se izvući dvije pouke. Prvo, djeca koriste mozak drukčije nego odrasli dok rješavaju iste jezične zadatke. Drugo, iako višestruka područja pokazuju različitu aktivnost kod djece nego kod odraslih, mnoge od tih razlika povezane su s razilaženjem u izvedbi, a ne razvojem mozga vezano uz dob. "Naši rezultati pokazuju da usporedba dviju skupina metodom fMRI-a može odvesti na krivi trag ako se ne uzmu u obzir razlike u izvedbi između dviju skupina", kaže Schlaggar. "Pokazali smo da je u ranoj školskoj dobi funkcionalna neuroanatomija još u razvoju. Pri istraživanju funkcionalne neuroanatomije djece s patologijom mozga, važno je uzeti u obzir taj razvojni kontekst." (Hina) lbr dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙