NEW YORK, 22. svibnja (Hina/AP) - Serija "Prijatelji" i televizijska kuća NBC trijumfirali su u sezoni 2001./02. koja završava u srijedu.
NEW YORK, 22. svibnja (Hina/AP) - Serija "Prijatelji" i
televizijska kuća NBC trijumfirali su u sezoni 2001./02. koja
završava u srijedu.#L#
NBC je uspio "poharati" postotke gledanosti, a "Prijatelji"
privući 35 milijuna gledatelja za svoju posljednju epizodu u sezoni
prošli četvrtak u kojoj je prikazano rađanje Rachelina djeteta.
Prvi put su "Prijatelji", u osam godina prikazivanja, završili kao
najpopularnija serija. Serija se nastavlja u svojoj posljednjoj
sezoni najesen.
"Upravo smo zvršili sjajan tjedan, sjajan mjesec i sjajnu sezonu",
rekao je u utorak predsjedavatelj NBC-a Jeff Zucker.
NBC je, povećanjem svojeg gledateljstva ove sezone, ostao
'usamljen' među četiri najveće televizijske kuće. Uz djelomičnu
pomoć Zimskih olimpijskih igara, NBC je skupio gotovo dva milijuna
više gledatelja tjedno, nego prošle godine kad je bio treći, iza
CBS-a i ABC-a.
Televizijska kuća CBS naći će se ovu sezonu na drugom mjestu. Njezin
glavni adut je dramska serija "CSI: Crime Scene Investigation",
koja je druga po popularnosti iza "Prijatelja" i prva dramska
serija koja je privukla više gledatelja od "Hitne službe" otkako se
taj bolnički show počeo prikazivati na NBC-ju 1994. godine.
ABC je izgubio gotovo četvrtinu svojih gledatelja ove sezone
privukavši 9,7 milijuna gledatelja u udarnom terminu nedjeljom, za
razliku od 12,5 prošle godine.
Fox također bilježi pad na 9,2 milijuna gledatelja unatoč prednosti
prikazivanja Super Bowla u siječnju.
Ukupno gledajući, te su četiri televizijske kuće ipak zabilježile
pad od sedam posto dok su kabelske televizijske kuće zabilježile
porast od osam posto, pokazali su rezultati istraživanja koje je
proveo Nielsen Media.
"Ovo je slučaj u kojem dvije televizijske kuće imaju jako dobru
godinu, a dvije kuće imaju jako slabu godinu", rekao je CBS-ov
istražitelj David Poltrack.
Od 30 serija 14 je prikazivano na NBC-ju, 13 na CBS-u, a tri na ABC-
ju, izvješćuje Nielsen Media. Nakon "Prijatelja" i "CSI" tri
najpopularnije serije su "Hitna služba", "Svi vole Raymonda" i
"Zakon i red".
Televizijska kuća NBC dominira među gledateljima u dobi između 18 i
45 godina, koji su najinteresantniji oglašivačima.
U nedjeljenom terminu Fox je uspio nadmašiti CBS, a ABC je pao na
četvrto mjesto u dobnoj skupini u kojoj je nekada dominirao.
Više od polovice NBC-jevih serija bolje su prošle kod gledatelja u
svibnju ove godine nego što je to bio slučaj u istom mjesecu prošle
godine, rekao je Zucker. Svi dobitnici vraćaju se na programe
najesen.
"Stabilnost naših redovitih serija daje nam nadu i povjerenje dok
se pripremamo za sljedeću sezonu", dodao je on.
(Hina) bis bnš