ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Intenziviranje ugovaranja poslova te počeci izvođenja radova na više dionica buduće autoceste Zagreb-Split u posljednje vrijeme, u skladu su s dinamikom izgradnje koju je utvrdila Vlada, kako bi autocesta,
ukupne dužine 382,5 kilometra i vrijednosti radova većih od 11,6 milijardi kuna, po Vladinim planovima, mogla biti u cijelosti gotova uoči turističke sezone 2005.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Intenziviranje ugovaranja poslova te
počeci izvođenja radova na više dionica buduće autoceste Zagreb-
Split u posljednje vrijeme, u skladu su s dinamikom izgradnje koju
je utvrdila Vlada, kako bi autocesta, ukupne dužine 382,5 kilometra
i vrijednosti radova većih od 11,6 milijardi kuna, po Vladinim
planovima, mogla biti u cijelosti gotova uoči turističke sezone
2005.#L#
Kako se doznaje iz Hrvatskih autocesta (HAC), na autocesti Zagreb-
Bosiljevo-Sveti Rok-Zadar-Šibenik-Split, na dijelu od Vukove
Gorice do Bosiljeva (7 kilometara) odnosno od Bosiljeva do Splita
(317 kilometara) treba izgraditi nove dionice autocesta.
Projektiranje obavljaju velike hrvatske projektantske kuće i to
Inženjerski projektni zavod, Institut građevinarstva Hrvatske,
Rijekaprojekt i Palmotićeva 45.
Ukupna vrijednost investicije na sektoru Bosiljevo-Sveti Rok
buduće autoceste Zagreb-Split u razdoblju od 2001. do 2005.
procjenjuje se na više od 6,7 milijardi kuna, a investicije u istom
razdoblju na sektoru Čvor Sveti Rok-Split na više od 4,9 milijardi
kuna.
Sektor Bosiljevo - Sveti Rok, dužine 142,5 km, podijeljen je na 6
dionica: Bosiljevo - Josipdol, Josipdol - Jezerane (Tunel Mala
Kapela - jug), Jezerane (Tunel Mala Kapela - jug) - Žuta Lokva, Žuta
Lokva - Ličko Lešće, Ličko Lešće - Lički Osik i Lički Osik - Sveti
Rok. Glavni izvođač radova na svih šest dionica je međunarodna
građevinska tvrtka Bechtel, ali bez tunela. Bechtel je kao
podizvoditelje radova uključio sve veće hrvatske građevinske
tvrtke. Na čitavoj dionici ove autoceste planira se izgraditi
ukupno 23 mosta, 5 tunela, 14 vijadukata, 83 prolaza, 8 cestovnih
čvorišta, 5 cestarinskih prolaza , 7 pratećih uslužnih objekata
(PUO) i 3 centra za održavanje i kontrolu prometa. Najznačajniji
objekti su tuneli Mala Kapela, Brinje, Brezik, Plasina i Grič,
vijadukti Krajine, Modruš, Mokro polje, Jezerane, Borići, Vršci,
Pećine, Vučjak i Gacka, te most Miljanica.
Dionica Bosiljevo-Josipdol je 70 posto građevinski dovršena, a
promet bi njome trebao krenuti u lipnju 2003. Dionica Josipdol-
tunel Mala Kapela jug je u izgradnji i trenutno je 40 građevinski
dovršena, kažu u HAC-u. U tijeku je ugovaranje radova za tunel Mala
Kapela dužine 5700 metara, a početak radova na njemu predviđen je do
kraja svibnja ove godine. Tunel bi u građevinskom dijelu trebao
biti dovršen u prosincu 2004., pušten u promet u lipnju 2005.
Nakon provedenog otkupa zemljišta u kolovozu bi trebali početi
radovi i na dionici tunel Jezerane (Mala Kapela jug) - Žuta Lokva s
izdvojenim interregionalnim čvorištem Žuta Lokva i dionica Žuta
Lokva - Ličko Lešće.
Sektor Sveti Rok - Split dužine 169,75 km podijeljen je ukupno na 10
dionica, Čvor Sv. Rok -Tunel Sv. Rok - Maslenica, Maslenica - Zadar
1, Zadar 1 - Zadar 2, Zadar 2 - Benkovac, Benkovac - Pirovac, Pirovac
- Skradin, Skradin - Šibenik, Šibenik - Vrpolje, Vrpolje - Prgomet,
te Prgomet - Dugopolje. Na tom sektoru planira se izgraditi ukupno
četiri mosta, sedam tunela, 18 vijadukata, 50 prolaza, nadvožnjaka
i podvožnjaka, 12 cestovnih čvorišta, 12 cestarinskih prolaza, 8
pratećih uslužnih objekata i 3 centra za održavanje i kontrolu
prometa. Najznačajniji objekti na dionici od Svetog Roka do Splita
su tuneli Sveti Rok, Ledenik, Bristovac i Konjsko, vijadukti Crna
Draga, Baričević, Božići, Krpani, Garišta i Gajina, te most Krka.
Trasa autoceste, integralnog dijela cestovnog prometnog pravca
između sjevernog i južnog dijela Hrvatske, preklapa se od Zagreba
do Bosiljeva s autocestom Zagreb-Rijeka, a od čvora Žuta Lokva do
Splita s trasom Jadranske autoceste.
Prema Programu građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od
2001. do 2004. godine, za autocestu od Bosiljeva do Splita hrvatska
Vlada utvrdila je dinamiku izgradnje, omogućujući time da se
pojedine građevinske i prometne cjeline grade i puštaju u promet u
etapama.
Tako će u 2003. izgrađena dionica Bosiljevo-Josipdol sa spojem na
postojeću državnu cestu Duga Resa-Senj i u istom roku dovršenom
dionicom autoceste Vukova Gorica-Bosiljevo predstavljati
cjeloviti pravac na potezu Karlovac-Vukova Gorica-Bosiljevo-
Josipdol i dalje postojećom cestom prema Senju i Gospiću. Puštanjem
ove dionice u promet u ljeto 2003. godine kritična prometna točka
"Karlovac" bit će dodatno rasterećena i od prometa u pravcu Senja i
Gospića. Izgrađena dionica čvor Sveti Rok - tunel Sveti Rok -
Maslenica - Zadar, zajedno sa spojnom cestom Udbina - Sveti Rok,
omogućit će odvijanje prometa za pravac prema Zadru, skraćenje puta
od Zagreba do Zadra i dodatno rasterećenje postojeće državne ceste
D-1 na dijelu od Udbine prema Splitu.
U 2004. godini izgrađena dionica Skradin - Šibenik - Split,
povezana preko postojeće državne cestovne mreže na dionicu Zadar -
Sveti Rok - Udbina, predstavljat će kvalitetnu vezu središnjeg i
južnog dijela Hrvatske na pravcu Zagreb -Plitvice - Udbina - Zadar -
Benkovac - Stankovci - Šibenik - Split. Puštanjem u promet dionice
Jezerane - Žuta Lokva - Gospić - čvor Sveti Rok omogućit će se
vođenje prometa na pravcu Zadar-Rijeka iza Velebita, čime će se već
u ljeto 2004. godine rasteretiti dionice postojeće Jadranske
turističke ceste D-8 od Maslenice do Senja. Izgradnjom ove dionice
poboljšava se i povezanost kontinentalnog dijela Ličko-senjske
županije sa Zagrebom i jadranskom obalom.
U 2005. godini završetkom preostalih dionica i to one Zadar-
Skradin, kao i mosta Krka, te tunela Mala Kapela u potpunosti će
biti dovršena autocesta Zagreb-Split.
(Hina) nz db