FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

INVESTICIJE NA AUTOCESTI ZAGREB-SPLIT OD 2001. DO 2005. 11,6 MILIJARDI KUNA

ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Intenziviranje ugovaranja poslova te počeci izvođenja radova na više dionica buduće autoceste Zagreb-Split u posljednje vrijeme, u skladu su s dinamikom izgradnje koju je utvrdila Vlada, kako bi autocesta, ukupne dužine 382,5 kilometra i vrijednosti radova većih od 11,6 milijardi kuna, po Vladinim planovima, mogla biti u cijelosti gotova uoči turističke sezone 2005.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Intenziviranje ugovaranja poslova te počeci izvođenja radova na više dionica buduće autoceste Zagreb- Split u posljednje vrijeme, u skladu su s dinamikom izgradnje koju je utvrdila Vlada, kako bi autocesta, ukupne dužine 382,5 kilometra i vrijednosti radova većih od 11,6 milijardi kuna, po Vladinim planovima, mogla biti u cijelosti gotova uoči turističke sezone 2005.#L# Kako se doznaje iz Hrvatskih autocesta (HAC), na autocesti Zagreb- Bosiljevo-Sveti Rok-Zadar-Šibenik-Split, na dijelu od Vukove Gorice do Bosiljeva (7 kilometara) odnosno od Bosiljeva do Splita (317 kilometara) treba izgraditi nove dionice autocesta. Projektiranje obavljaju velike hrvatske projektantske kuće i to Inženjerski projektni zavod, Institut građevinarstva Hrvatske, Rijekaprojekt i Palmotićeva 45. Ukupna vrijednost investicije na sektoru Bosiljevo-Sveti Rok buduće autoceste Zagreb-Split u razdoblju od 2001. do 2005. procjenjuje se na više od 6,7 milijardi kuna, a investicije u istom razdoblju na sektoru Čvor Sveti Rok-Split na više od 4,9 milijardi kuna. Sektor Bosiljevo - Sveti Rok, dužine 142,5 km, podijeljen je na 6 dionica: Bosiljevo - Josipdol, Josipdol - Jezerane (Tunel Mala Kapela - jug), Jezerane (Tunel Mala Kapela - jug) - Žuta Lokva, Žuta Lokva - Ličko Lešće, Ličko Lešće - Lički Osik i Lički Osik - Sveti Rok. Glavni izvođač radova na svih šest dionica je međunarodna građevinska tvrtka Bechtel, ali bez tunela. Bechtel je kao podizvoditelje radova uključio sve veće hrvatske građevinske tvrtke. Na čitavoj dionici ove autoceste planira se izgraditi ukupno 23 mosta, 5 tunela, 14 vijadukata, 83 prolaza, 8 cestovnih čvorišta, 5 cestarinskih prolaza , 7 pratećih uslužnih objekata (PUO) i 3 centra za održavanje i kontrolu prometa. Najznačajniji objekti su tuneli Mala Kapela, Brinje, Brezik, Plasina i Grič, vijadukti Krajine, Modruš, Mokro polje, Jezerane, Borići, Vršci, Pećine, Vučjak i Gacka, te most Miljanica. Dionica Bosiljevo-Josipdol je 70 posto građevinski dovršena, a promet bi njome trebao krenuti u lipnju 2003. Dionica Josipdol- tunel Mala Kapela jug je u izgradnji i trenutno je 40 građevinski dovršena, kažu u HAC-u. U tijeku je ugovaranje radova za tunel Mala Kapela dužine 5700 metara, a početak radova na njemu predviđen je do kraja svibnja ove godine. Tunel bi u građevinskom dijelu trebao biti dovršen u prosincu 2004., pušten u promet u lipnju 2005. Nakon provedenog otkupa zemljišta u kolovozu bi trebali početi radovi i na dionici tunel Jezerane (Mala Kapela jug) - Žuta Lokva s izdvojenim interregionalnim čvorištem Žuta Lokva i dionica Žuta Lokva - Ličko Lešće. Sektor Sveti Rok - Split dužine 169,75 km podijeljen je ukupno na 10 dionica, Čvor Sv. Rok -Tunel Sv. Rok - Maslenica, Maslenica - Zadar 1, Zadar 1 - Zadar 2, Zadar 2 - Benkovac, Benkovac - Pirovac, Pirovac - Skradin, Skradin - Šibenik, Šibenik - Vrpolje, Vrpolje - Prgomet, te Prgomet - Dugopolje. Na tom sektoru planira se izgraditi ukupno četiri mosta, sedam tunela, 18 vijadukata, 50 prolaza, nadvožnjaka i podvožnjaka, 12 cestovnih čvorišta, 12 cestarinskih prolaza, 8 pratećih uslužnih objekata i 3 centra za održavanje i kontrolu prometa. Najznačajniji objekti na dionici od Svetog Roka do Splita su tuneli Sveti Rok, Ledenik, Bristovac i Konjsko, vijadukti Crna Draga, Baričević, Božići, Krpani, Garišta i Gajina, te most Krka. Trasa autoceste, integralnog dijela cestovnog prometnog pravca između sjevernog i južnog dijela Hrvatske, preklapa se od Zagreba do Bosiljeva s autocestom Zagreb-Rijeka, a od čvora Žuta Lokva do Splita s trasom Jadranske autoceste. Prema Programu građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2001. do 2004. godine, za autocestu od Bosiljeva do Splita hrvatska Vlada utvrdila je dinamiku izgradnje, omogućujući time da se pojedine građevinske i prometne cjeline grade i puštaju u promet u etapama. Tako će u 2003. izgrađena dionica Bosiljevo-Josipdol sa spojem na postojeću državnu cestu Duga Resa-Senj i u istom roku dovršenom dionicom autoceste Vukova Gorica-Bosiljevo predstavljati cjeloviti pravac na potezu Karlovac-Vukova Gorica-Bosiljevo- Josipdol i dalje postojećom cestom prema Senju i Gospiću. Puštanjem ove dionice u promet u ljeto 2003. godine kritična prometna točka "Karlovac" bit će dodatno rasterećena i od prometa u pravcu Senja i Gospića. Izgrađena dionica čvor Sveti Rok - tunel Sveti Rok - Maslenica - Zadar, zajedno sa spojnom cestom Udbina - Sveti Rok, omogućit će odvijanje prometa za pravac prema Zadru, skraćenje puta od Zagreba do Zadra i dodatno rasterećenje postojeće državne ceste D-1 na dijelu od Udbine prema Splitu. U 2004. godini izgrađena dionica Skradin - Šibenik - Split, povezana preko postojeće državne cestovne mreže na dionicu Zadar - Sveti Rok - Udbina, predstavljat će kvalitetnu vezu središnjeg i južnog dijela Hrvatske na pravcu Zagreb -Plitvice - Udbina - Zadar - Benkovac - Stankovci - Šibenik - Split. Puštanjem u promet dionice Jezerane - Žuta Lokva - Gospić - čvor Sveti Rok omogućit će se vođenje prometa na pravcu Zadar-Rijeka iza Velebita, čime će se već u ljeto 2004. godine rasteretiti dionice postojeće Jadranske turističke ceste D-8 od Maslenice do Senja. Izgradnjom ove dionice poboljšava se i povezanost kontinentalnog dijela Ličko-senjske županije sa Zagrebom i jadranskom obalom. U 2005. godini završetkom preostalih dionica i to one Zadar- Skradin, kao i mosta Krka, te tunela Mala Kapela u potpunosti će biti dovršena autocesta Zagreb-Split. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙