VARAŽDIN, 19. travnja (Hina) - Ministar za javne radove, obnovu i graditeljstvo Radimir Čačić obišao je danas gradilište buduće dionice autoceste od Varaždina do Brezničkog Huma.
VARAŽDIN, 19. travnja (Hina) - Ministar za javne radove, obnovu i
graditeljstvo Radimir Čačić obišao je danas gradilište buduće
dionice autoceste od Varaždina do Brezničkog Huma.#L#
Radovi na dionici Varaždin - Breznički Hum, kao jedinom nezavršenom
dijelu autoceste Goričan - Varaždin - Zagreb, u punom su zamahu, no
na nekim segmentima još ima imovinsko-pravnih problema, pa ćemo
morati pojačati rad nadležnih županijskih službi. Po potrebi morat
ćemo i dodatno financirati vanjske suradnike, tehničkih problema
nema, ostaju ugovoreni rokovi završetka, rekao je Čačić. Pojasnio
je kako to znači da će do polovice iduće godine biti završena
dionica do Novog Marofa, a do kraja godine do Brezničkog Huma, čime
će autocesta od madžarske granice do Zagreba biti u cijelosti
dovršena.
Dogovorena je izgradnja dvaju dvocijevnih tunela, cijene su 20 do
30 posto niže od kalkulativnih cijena međunarodnih bankarskih
konzultanata. Kalkulativna cijena je bila 220 milijuna dolara, a
bit će 150 milijuna dolara. To pak pokazuje da su naši izvođači
konkurentni i da model daje izuzetno dobre rezultate za porezne
obveznike ove zemlje, istaknuo je Čačić prilikom obilaska
gradilišta.
On je posebno govorio o regulaciji vodotoka Pake, Lonje, Bednje i
Rukelja, kao posebnom projektu koji se financira u sklopu izgradnje
autoceste, a vrijedan je 33 milijuna kuna. U regulaciji Bednje u
dužini od 10 kilometara s polovicom iznosa sudjeluju i Hrvatske
vode. Spomenutim radovima regulacije koje izvode varaždinska
Vodogradnja, te Hidroing i Zagorje-Tehnobeton, riješit će se
problemi poplava, kvaliteta tla i ekološka pitanja, s obzirom na to
da su neregulirani vodotoci postali odlagališta otpada i kao
najvažnije pojeftinit će izgradnja dionice autoceste za 10 posto, i
to zato što će trebati izgraditi manji broj mostova nego što je to
bilo predviđeno.
Čačić je najavio završetak autocesta Budimpešta-Balaton-Letenye,
a na koju se nastavlja autocesta od Goričana preko Varaždina do
Zagreba do 2004.
Izvijestio je o ovih dana održanom dogovoru Hrvatske s
predstavnicima europskih fondova, koji su spremni financirati
polovicu troškova izgradnje novog velikog mosta preko Mure s punim
profilom autoceste na graničnom prijelazu Goričanu. Madžarska i
hrvatska strana bi platile po 25 posto izgradnje cijene mosta,
izvijestio je Čačić.
(Hina) mzag mć