RU-NAFTA-Glasila/mediji-Politika-Gospodarstvo/poslovanje/financije RU IZVESTIJA 16. V. 2002. SLIJEDI NAFTNA KRIZA RUSIJAIZVESTIJA16. V. 2002.Uoči benzinske krizePoslije dužeg razdoblja smanjivanja cijena naftnog derivata na
unutrašnjem tržištu, od studenog 2001, u travnju je GOSKOMSTAT (Državni brojidbeni zavod) zabilježio porast od 1 posto. A to je tek početak. Po prognozama stručnjaka, već u lipnju cijene benzina na veliko će narasti 10-15 posto, ali analitičari predviđaju minimalni skok od 20 posto za ljetnu sezonu.'Osnovni skok će se dogoditi već u svibnju, a u lipnju će se rast malko usporiti. Tempo će ovisiti od privlačnosti izvoza naftnih proizvoda i carinske politike vlasti', izjavio je Maksim Nazarov iz Ruske agencije za goriva.'Danas su cijene ne veliko blizu svojega maksimalnog iznosa, pa radimo na granici rentabilnosti. No vlasti zasad zadržavaju cijene', rekao je predsjednik Ruskog saveza za goriva Sergej Borisov. 'Nitko se ne usuđuje na prvi korak, ali čim se to dogodi, tržište će munjevito reagirat'. Po njegovoj ocjeni, cijene na malo će dostići cijene na veliko.'Zasad se cijene vraćaju na razinu s koje su se sunovratile prošle
RUSIJA
IZVESTIJA
16. V. 2002.
Uoči benzinske krize
Poslije dužeg razdoblja smanjivanja cijena naftnog derivata na
unutrašnjem tržištu, od studenog 2001, u travnju je GOSKOMSTAT
(Državni brojidbeni zavod) zabilježio porast od 1 posto. A to je tek
početak. Po prognozama stručnjaka, već u lipnju cijene benzina na
veliko će narasti 10-15 posto, ali analitičari predviđaju
minimalni skok od 20 posto za ljetnu sezonu.
'Osnovni skok će se dogoditi već u svibnju, a u lipnju će se rast
malko usporiti. Tempo će ovisiti od privlačnosti izvoza naftnih
proizvoda i carinske politike vlasti', izjavio je Maksim Nazarov iz
Ruske agencije za goriva.
'Danas su cijene ne veliko blizu svojega maksimalnog iznosa, pa
radimo na granici rentabilnosti. No vlasti zasad zadržavaju
cijene', rekao je predsjednik Ruskog saveza za goriva Sergej
Borisov. 'Nitko se ne usuđuje na prvi korak, ali čim se to dogodi,
tržište će munjevito reagirat'. Po njegovoj ocjeni, cijene na malo
će dostići cijene na veliko.
'Zasad se cijene vraćaju na razinu s koje su se sunovratile prošle
godine, drži analitičar 'LUKoila' Gennadij Krasovski, ' I cijene
benzina su u Rusiji dva puta niže nego u susjednim zemljama, na
primjer Ukrajini'.
'Tržište će se naći na udaru u tom slučaju, ako se sačuva visoka
konkurentnost izvoza - radi povoljne konjunkture svjetskih cijena.
U tom slučaju naftašima će se isplatiti porast izvoza na račun
unutrašnje prodaje. I onda će se neke regije naći u gladnom režimu
sljedovanja', drži Borisov.
Ali ako vlada na vrijeme korigira razmjere carina, tržište će
iskoristiti predah koji nastane između prihvaćanja rješenja i
stupanja na snagu novih carina - za to vrijeme izvozne kvote će
oštro porasti a unutrašnje cijene povećati. I zato se udaljene
regije s velikim transportnim troškovima moraju naći u
deficitarnoj situaciji s naftom, računaju stručnjaci.