HR-turizam-sezona-Hrvatska-Turizam/ugostiteljstvo OVOGODIŠNJA TURISTIČKA SEZONA U HRVATSKOJ: SLAB POČETAK-DOBAR ZAVRŠETAK? Piše: Tatjana MiščančukZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Iako je početak ovogodišnje turističke sezone u Hrvatskoj,
tradicionalno vezanog za Uskrs i 1. svibanj, pokazao pad broja gostiju i noćenja turista u odnosu na isto lanjsko doba, podaci iz prvoga svibanjskog tjedna o 32 postotnom porastu broja turističkih noćenja te optimistične najave touroperatera daju naslutiti da je realno očekivati ovogodišnjih planiranih pet posto rasta turističkog prometa.
Piše: Tatjana Miščančuk
ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Iako je početak ovogodišnje turističke
sezone u Hrvatskoj, tradicionalno vezanog za Uskrs i 1. svibanj,
pokazao pad broja gostiju i noćenja turista u odnosu na isto lanjsko
doba, podaci iz prvoga svibanjskog tjedna o 32 postotnom porastu
broja turističkih noćenja te optimistične najave touroperatera
daju naslutiti da je realno očekivati ovogodišnjih planiranih pet
posto rasta turističkog prometa.#L#
U Hrvatskoj je, naime, po podacima turističkih zajednica u prva
četiri mjeseca ove godine, pa i u travnju, uključujući Uskrs i 1.
svibanj, bilo manje turista nego lani. Turistički su djelatnici,
posebno hotelijeri time bili pomalo iznenađeni i razočarani, a
takve, lošije rezultate objašnjavali su "preranim" ovogodišnjim
Uskrsom, "nezgodnim" 1. svibnjem (u sredini tjedna), zakašnjelim
bookingom, posebno na stranim tržištima i slično.
Ministricu turizma Pave Župan Rusković, sudeći po izjavama u
medijima ovih dana, takva situacija nije posebno iznenadila te je
kazala da se početni "manjak" može u glavnoj turističkoj sezoni
nadoknaditi za nekoliko dana. Isto tako, mišljenja je i da su
domaćini, kao i prijašnjih godina, 'zatajili' dio uskršnjih i
prvosvibanjskih gostiju, i to možda i više nego što čine u glavnoj
sezoni kada se, po procjenama, zataji odnosno neregistrira oko 20
posto turista, posebno domaćih.
Komentirajući početak sezone, Župan Rusković istaknula je i neke
pozitivne trendove ove godine u odnosu na prošlu, kao što je
ravnomjernije punjenje turističkih objekata, duž cijele Jadranske
obale. Podsjetila je i na dobre rezultate iz ožujka kada je u
Hrvatskoj boravilo čak 40 posto više turista nego u istom lanjskom
mjesecu, a stranih čak 82 posto više.
Cilj hrvatskog turizma, kako objašnjava, nije imati dobro
posjećene određene datume, nego cijela razdoblja čime se sezona
produžuje i ostvaruju bolji turistički rezultati.
Upravo se nešto slično događa i u prvom tjednu svibnja jer iz svih
jadranskih regija stižu podaci o više, posebno stranih turista nego
što ih je bilo u istom vremenu prošle godine.
Inozemni touroperateri, kao i hrvatske putničke agencije, unatoč
ovogodišnjem povećanju cijena smještaja od 20 do 60 posto (zavisno
i o podizanju kvalitete smještaja i usluga), također izvješćuju i o
20 posto boljoj trenutnoj prodaji ljetnih i rujanskih aranžmana.
U svemu tome, kao 'problem' pojavljuju se domaći turisti koji bi, po
riječima direktorice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA)
Maje Stanić, zbog povećane potražnje za Hrvatskom na inozemnim
tržištima, mogli ostati uskraćeni za odmor u hrvatskom hotelskom
smještaju. Stanić pojašnjava da su neke članice UHPA-e od svojih
partnera-hotelijera već početkom svibnja dobile tzv. liste stop-
bookinga za domaće turiste te ocjenjuje da to samo potvrđuje
nebrigu za domaće turiste kojima su cijene odmora na Jadranu ionako
previsoke. Stoga, zaključuje Stanić, nikoga ne treba čuditi pad
broja domaćih turista ove godine na Jadranu, jer dosta njih već
sada, zbog nižih cijena, odlučuje odmor provesti u konkurentskim
destinacijama Grčkoj, Turskoj, Italiji te Bugarskoj.
(Hina) tam ds