ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Trenutna potražnja za hrvatskim turističkim destinacijama na većini inozemnih tržišta je u blagom porastu te je stoga realno očekivanje porasta fizičkog prometa od minimalno pet posto te financijskog
prometa od 10 posto, ocjena je zamjenika ministrice turizma Zdenka Mičića po završetku okruglog stola o stanju i perspektivama hrvatskog turizma na inozemnim tržištima.
ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Trenutna potražnja za hrvatskim
turističkim destinacijama na većini inozemnih tržišta je u blagom
porastu te je stoga realno očekivanje porasta fizičkog prometa od
minimalno pet posto te financijskog prometa od 10 posto, ocjena je
zamjenika ministrice turizma Zdenka Mičića po završetku okruglog
stola o stanju i perspektivama hrvatskog turizma na inozemnim
tržištima.#L#
Porast bi ove godine, s obzirom na interes sa pojedinih tržišta,
mogao biti i veći kada bi Hrvatska imala više smještajnih
kapaciteta, posebno onih sa više zvjezdica, napomenuo je Mičić.
Današnji okrugli stol, kojeg je uoči sutrašnjeg otvaranja
međunarodnog sajma Enogastronomija i turizam na Zagrebačkom
velesajmu organizirala Hrvatska turistička zajednica (HTZ),
okupio je gotovo sve direktore inozemnih predstavništava HTZ-a kao
i brojne druge hrvatske turističke djelatnike.
Mičić je naglasio i da se već iduće godine u Hrvatskoj može
očekivati ipak bolja smještajna ponuda s obzirom na nedavno
usvojeni program hrvatske Vlade za povoljnije kreditiranje
izgradnje i poboljšanje kvalitete smještaja. Tome će pridonijeti i
proces rekategorizacije hrvatskih hotela koji bi trebao biti
dovršen do kraja lipnja ove godine, dodao je Mičić.
Iznoseći podatke sa pojedinih tržišta gotovo svi direktori i
voditelji inozemnih predstavništava HTZ-a kazali su da Hrvatska
"dobro stoji", ali su se i složili da će ova godina biti testna za
konkurentnost hrvatskog turizma na europskom tržištu zbog
povećanja cijena te upitnosti kvalitete. Podsjetili su i na potrebu
veće promocije i informiranosti na pojedinim tržištima, posebno u
Austriji i skandinavskim zemljama, što bi dovelo ne samo više
gostiju nego i produžilo sezonu u Hrvatskoj. S tim u vezi je i
potrebno povećati broj charter letova kao i direktnih linija
Croatia Airlinesa sa pojedinim europskim gradovima.
Direktor HTZ-a Niko Bulić napomenuo je pak da je i dalje osnovno
obilježje hrvatskog turizma sezonalnost te da se većina
turističkog prometa odvija tijekom dva ljetna mjeseca kada se
realizira i više od 50 posto inozemnog turističkog prometa. Da bi se
sezona produžila potrebno je razvijati nove turističke proizvode u
skladu sa svjetskim trendovima i zahtjevima turista, a budući
porast cijena uskladiti sa konkurentskim zemljama na Mediteranu,
kazao je Bulić.
(Hina) tam ds